Ik ben reeds vele jaren klant van Booking.com en had al vele jaren een Genius level 3.
Ik veranderde recent mijn e-mail adres, wat je in principe zelf kan doen, maar dat lukte niet en plots werd mijn Genius level 3 terug op nul gezet en ben ik Genius level 1 en moet een reeks boekingen doen om hogerop te geraken. Gezien ik een 8-tal boekingen per jaar doe voor mijn vrijwilligerswerk in Roemenië, verlies ik en onze organisatie daardoor geld.
Na ettelijke contacten hierover met de klantendienst Booking.com kreeg ik volgend antwoord:
Opmerking Klantenservice
Beste Jozef,
Het spijt me voor het ongemak dat je hebt ondervonden. Ik begrijp dat het frustrerend is als je accountinformatie niet goed overkomt na het wijzigen van je emailadres. Helaas, wanneer een emailadres wordt gewijzigd, kan het niveau van je Genius status inderdaad dalen, en dit kan niet automatisch worden teruggezet. Je zult via Booking moeten reizen om je oorspronkelijke Genius level terug te krijgen.
Wat betreft je Wallet credit, we zien dat dit goed behouden is, maar als er een specifiek bedrag ontbreekt, laat het ons dan weten, zodat we het kunnen verifiëren en corrigeren.
Heb je nog vragen? We staan altijd voor je klaar.
Booking.com Klantenservice
Ik heb daarop volgende geantwoord, maar kreeg geen reactie meer:
Beste,
Dit is de grootste waanzin die ik in het kort gehoord heb.
Hoe kan je nu als bedrijf verantwoorden dat iemand die meer dan 20 jaar klant is en elk jaar een aantal accommodaties boekt via jullie plots alle voordelen die opgebouwd werden als trouwe klant verliest omdat zijn e-mail adres wijzigt, wat je normaal zelf moet kunnen doen binnen je eigen account?
Als ik morgen verhuis of mijn telefoonnummer is veranderd zou dat hetzelfde zijn. Een lidmaatschap is gebonden aan een persoon, niet aan zijn adres.
Ik ben dus zwaar teleurgesteld in dit antwoord dat kant nog wal raakt.
Ik neem hierover contact op met Test Aankoop en zal ook niet nalaten verder ruchtbaarheid te geven aan dergelijke laakbare praktijken.
Ongehoord.
Jozef