Terug

Wij zijn misbruikt!

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: Seats and Sofas

14/06/2017

We hebben pas te horen gekregen dat we kunnen gaan samenwonen in een huurappartementje. Wij wandelen daarom als jong koppeltje op zaterdag 10 juni in Genk de Seats and Sofas binnen om eens te kijken voor een prijsje te laten maken om na te kunnen denken over een toekomstige sofa in ons nieuw appartementje. Er komt direct een verkoper naar ons toe en vraagt of hij kan helpen. Niks mis mee, ik dank heb en zeg dat we enkel komen kijken. Ik krijg nog een prijslijst mee om alles rustig te doorlopen. We komen bij een zetel die ons wel bevalt en onmiddelijk komt de verkoper op ons af, hij geeft ons de prijs, doet er onmiddelijk 30 procent vanaf. Wij waren heel blij natuurlijk en kregen de stofjes te zien die we konden nemen. We gaan mee naar de balie want de verkoper ging ons een papiertje maken waarop de prijzen met de combinaties staan waaruit we dan later nog kunnen kiezen, als we dit nog ondertekenen pakt niemand ons deze prijs nog af zegt hij en alles is nog mogelijk, jullie kiezen alles zelf wat jullie er mee doen. Jullie hangen aan niets vast. Nadat we dit ondertekenden stuurde hij ons door naar de vrouw aan de balie want zij zou er een properder documentje van maken. Toen stelde ze vragen over hoe we dit wilden betalen. Wij schrokken heel fel en ik zei: 'ik heb deze zetel toch helemaal niet gekocht, ik kom enkel eens kijken wat het me zou kosten'. Waarop ze antwoordde: 'jullie hebben dit getekend, dit is bindend en je kunt nu niet meer terug'. We voelen ons nu gebruikt. We wilden helemaal nog geen zetel aankopen, enkel eens kijken wat in ons nieuw appartement zou passen :( wij zijn nu dus 1259 euro kwijt, omdat we dit zelfs nog niet konden betalen in 1 keer hebben we zelf moeten voorstellen om het op afbetaling te doen :( wij weten echt niet meer wat te doen, deze zaakjes moeten de wereld uit, we hebben het al moeilijk om alles op te starten en te kopen en nu lappen ze ons dit... :( na veel opzoekeingswerk over S&S komen we ook veel klachten tegen over veeeeel te late leveringen, slechte kwaliteit, stuk aangekomen,... We hebben echter nog geen voorschot gegeven. En de stoffen en combinatie mochten we nog doorgeven binnen de 2 weken. In het contract staat dat er 30% moet betaald worden om te annuleren. Veel kosten kunnen ze niet aan ons gehad hebben aangezien wij de stof en combinatie van zetels nog vrij mochten kiezen... ik wil alles ongedaan maken en ik wil er noooit of nooit nog iets van horen :(


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform