Op 7/11 plaatste ik een bestelling.Die zou binnen de 4 dagen geleverd worden.Probleem 1 : het waren er 8. Een verdubbeling dus.Om één of andere reden is een deel van de bestelling geleverd in het gevraagde postpunt. Het andere deel lag in een ander postpunt. Dat was probleem 2. Omdat ik daar niet kan geraken heb ik HM gevraagd om contact op te nemen om dit recht te zetten . Hm heeft dit geweigerd, niettegenstaande ze hier wel degelijk de verantwoordelijkheid voor dragen. Dat was probleem 3. Het eerste pakje heb ik integraal teruggestuurd. Voor het tweede heb ik mijn herroepingsrecht ingeroepen. Dat stelt dat u binnen de 14 dagen verplicht bent om mijn geld terug te storten. Die termijn verliep op 29/11.de terugbetaling gebeurde niet. Uw klantendienst ging zover om te beweren dat ze niet verantwoordelijk waren voor de verkeerde levering en dat ze niet verplicht waren om de terugbetaling te doen omdat er geen retour was. Dat was probleem 5. Probleem 6 is dat jullie uw eigen herroepingsvoorwaarden niet kennen, noch de wet van verkopen op afstand. Bewijs dat het pakje in het postpunt ligt is voldoende. Op 9/12, maar liefst 10 dagen na de wettelijke termijn betaalt u een deel terug. Op mijn vraag naar de rest krijg ik geen antwoord. Dat is probleem 7. Ik kan mij voorstellen dat u geen deftige uitleg kan verzinnen voor het feit dat een pakje dat het postkantoor niet heeft verlaten ineens items lijkt te ontbreken waardoor u maar een gedeeltelijke terugbetaling doet. Dus zoals gewoonlijk, negeert u het probleem. Blijkbaar betekenen mensenrechten niets voor u. Blijkbaar heeft u er geen enkel probleem mee om de regels op uw website te breken en om de wetten te negeren als u dat uitkomt. Blijkbaar betekent een klant totaal niets voor u en bent u ze liever kwijt dan rijk. Het feit dat elke email gewoon genegeerd wordt, toont een totaal gebrek aan respect. Wie dit leest geef ik het advies om nooit iets te bestellen bij Hm. Er kan altijd iets verkeerd lopen. Maar 7 zaken in één bestelling. Zonder ook maar 1 poging om het op te lossen ? Dat is een bewuste keuze. Voor wie denkt dat dit een uitzondering is, zoek gerust verder op het internet en u zal zien dat dit standaard praktijk is bij HM. Niet kopen. Spaar uzelf de frustratie. Het is het niet waard. Van de honderden bedrijven waar je uit kan kiezen om iets te kopen, koos ik Hm. En kijk hoe ik bedankt wordt. Ik heb tientalken mails gestuurd. U he