Terug

Werkzaamheden tijdens verblijf

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

B. V.

Naar: TUI Belgium - TUIfly

19/03/2024

BesteOp 30/12/2023 heb ik een reis geboekt via TUI naar Tenerife - Parque de(l) Sol. De reis vindt plaats van 18/06/2024 tot en met 26/06/2024.Op 18/03/2024 ontvang ik een e-mail van TUI waarin staat dat er tijdens ons verblijf werkzaamheden zullen plaatsvinden in het hotel. Deze starten op 22/04 en zullen verlopen met zwaardere gereedschappen. Er kan tijdens de week hinder zijn van 08-16u en soms ook in het weekend. Er wordt mij aangeboden om de vakantie om te boeken. Daarbij dien ik bij te betalen wanneer de prijs hoger is of ik krijg geld terug indien dit lager is. Ik kan ook kosteloos annuleren. Hiervoor heb ik één week de tijd om een beslissing te nemen en dit te laten weten.Gezien de situatie neem ik telefonisch contact op met TUI. Zij delen ons mee dat de werkzaamheden zullen duren tot 30/06/2024.Gezien ik de vakantie al enkele maanden geleden hebben geboekt zijn de prijzen voor een gelijkaardige vakantie sterk gestegen. Daarnaast was mijn eerste optie om te kijken of ik in juli of augustus terecht kan in Parque De(l) Sol, maar dit is negatief. Alles is volzet. De medewerkster van TUI verklaart dat het lichte werkzaamheden zijn en dat we toch geen 7 dagen in ons hotel gaan zitten (frappant dat zij mijn vakantie invult). Tenslotte deelt ze ook nog mee dat wanneer we dezelfde prijsverlaging willen vanwege het vroeg boeken, dat we maar naar een last-minute moeten kijken.Ik neem telefonisch contact op met het hotel, Parque De(l) Sol. Wanneer ik naar de werkzaamheden vraag wordt ik meteen onderbroken en wordt er gezegd dat elke communicatie via TUI verloopt. Zij zeggen niets.Ik dien binnen de week een keuze te maken om mijn vakantie om te boeken naar iets wat hoe dan ook duurder zal uitvallen dan wat we nu hadden. Gelet het telefoongesprek met het hotel zelf niet vriendelijk was heb ik mijn reis geannuleerd. Er is ook geen andere optie gelet een andere boeking duurder zal zijn dan het budget dat ik heb uitgegeven.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform