Terug

Werkt niet zoals het hoort

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. M.

Naar: Uw Zon

02/09/2021

Beste, in december 2020 kwam een meneer aan de deur bellen, dit bleek een verkoper van zonnepanelen te zijn. Mijn heel intressante woorden en veel lof over het bedrijf, je zou nog maar éàeuro aan engie moeten betalen en dan 10 jaar je lening van 180euro afbetalen, later heb je zo goed als gratis electriciteit... Het bedrijf ging ook alles zelf regelen met de bank wat de lening betreft. Hoe gemakkelijk was dit niet!In januari kwamen ze de installatie doen, sinds dien gaat het van kwaad naar erger. Dakpannen die stuk waren die ons niet werd gezegt waardoor de zolder onder water stond, uiteindelijk zijn ze die komen herstellen. Een batterij die deffect was dus hebben we een aantal weken zonder batterij gezeten. Er was geen aarding geplaats op de zonnepanelen waardoor mijn man lichte elektrische shoks kreeg. De kabels werder veel te lang buiten aan de gevel geplaatst dit is ondertussen ook in orde. Ik heb heel veel klachten mails gestuurd naar het bedrijf want ik had het vermoeden dat er iets niet correct werkte aangezien onze batterij nooit oplaad. Nu 9maand later zijn hier al zeker een 20tal verschillende techniekers langs geweest. Telkens wordt er met ons een afspraak gemaakt en 9 kans op 10 komt er niemand opdagen. Soms onderaannemers die zelf onze taal niet spreken. De eerste keer werd alles afgekeurd. De tweede keer belde de keurder me persoonlijk op om te vragen waar mijn betterij was (dit zijn 2 batterijen op elkaar gestapeld waar je niet naast kan kijken, de persoon stond er ook gewoon voor) hij melde mij ook dat hij normaal alles zou moeten afkeuren maar indien ik wenste kon hij eens met zijn verantwoordelijke bellen om toch alles goed te keuren. Ik weigerde dit aangezien ik toch 18900euro heb betaald eis ik dat alles perfect in orde is. Het werd dus opnieuw afgekeurd. Een 3de keurder kwam later langs, is geef 2minuten binnen geweest en keurde alles goed! Mijn gevoel bleef dat er iets niet klopte.Uiteindelijk kwam verlede week vrijdag dan toch een elektrieker naar de installatie kijken. Hij zag dat er twee kabels verkeerd waren geplaats waardoor de batterij niet kon opladen. Nu is het probleem dat de batterij wel oplaad maar nietmeer kan ontladen. Dus belde hij naar het bedrijf om te melden dat de batterij niet compatibel is met mijn elektrische instalatie. ze moeten dus een nieuwe installatie komen plaatsen. Ook kregen wij nooit de originele factuur. Ik heb deze dus bij de bank zelf opgevraagd en merkte dat hier geen gedetaileerde info op staat enkel het hoofdbedrag en dan omvormer, zonnepanelen, ... Geen merk geen prijs per categorie geen wattage niets!Wat ons ook is opgevallen is dat op onze bestelbon een omvormer staat van 6kw en wij uiteindelijk maar één van 5kw hebben staan, ik heb hen dit ook gemeld maar krijg nooit reactie, ik heb ook al een aantal keer gevraagt naar een verantwoordelijke en krijg deze nooit aan de lijn.Die bewuste vrijdag was ik razend omdat nu 9maand later mijn installatie nog steeds niet werkt. Ik heb het bedrijf opgebelt en hen gemeld dat vanaf nu alles met de advocaat zal geregeld worden en dat ik bewijzen genoeg had via de mails.Zondag wou ik samen met mijn man al de mails afdrukken zodanig dat we het dossier konden meenemen bij de advocaat en wat bleek?? al mijn bewijzen via mail zijn verdwenen!! Ik heb enkel nog 2 mails over, 1 waarin het lek in het dak staat die opgelost is en de tweede waar die te lange kabels op staan die ook geregeld zijn. Voor de rest is alles spoorloos verdwenen! Wat ik zeer vreemd vind maar ik ga hier geen verdere uitspraken over doen.Wanneer je dit bedrijf via sites of op google opzoekt hebben alle klanten hetzelfde probleem: ze kregen de goederen niet waarvoor ze getekend hadden, het is nog steeds niet in orde, werkmannen die gewoon niet komen opdagen,..


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform