Beste (removed for privacy)Welke toezegging heb ik gekregen? Ik heb mijn abonnement niet kosteloos kunnen opzeggen want ik moet een restwaarde voor een GSM betalen die ik in mijn leven nooit aan de volle prijs zou gekocht hebben. 49€ was een mooie prijs maar meer is dat toestel in mijn ogen niet waard. Ik heb dit al uitgelegd en doe het dus nog maar eens maar al mijn toestellen zijn van Apple maar ik dacht voor mijn dochter haar eerste GSM en voor 49€ kan ik niet sukkelen en een abonnement heeft een mens toch nodig dus doen we dat maar dan blijkt dat ik slechte ontvangst heb. Dat is niet mijn fout, dat is de provider zijn verantwoordelijkheid, ik kan toch moeilijk maandelijks betalen voor een service die ik niet krijg? Een Samsung GSM voor 49€ is ok maar voor meer moet ik dat ding niet. Als je een Samsung GSM koopt en je doet de doos open is hij maar 50€ nog waard.Het is koppelverkoop dus heb ik ook voorgesteld dat ze de GSM dan gewoon terug nemen, zo is er niks gebeurd. Abonnement trekt op niks (door de slechte verbinding) en de GSM hebben ze terug (waar ze mensen mee in de val lokken omdat dat de enigste manier is denk ik waarmee zij nog klanten voor lange tijd kunnen houden). Ook is de communicatie van Proximus beneden alle peil. De antwoorden die ik gekregen heb als ware het mijn eigen fout hou je niet voor mogelijk. Antwoorden zoals:- Een GSM vervangt geen vaste lijn (precies of mijn vaste lijn werkt op mijn werk?)- Het ligt aan de isolatie van het gebouw (raar dat hun conculega’s er wel in slagen een deftige verbinding te voorzien)- Ik had eerst een pre-paid kaartje moeten aanschaffen en de kwaliteit van de verbinding zelf moeten testen (dit terwijl ze je om de oren slagen met de kwaliteit van hun netwerk, dat het het beste is van het land en dat ik op hun eigen site gecheckt heb of ik verbinding daar zou hebben en dat zou zo moeten zijn (maar daar krijg je dan de uitleg op dat dat indicatief is maar niet zeker waar moet ik mij dan wel op baseren?)- Het is beter om buiten te bellen met je GSM. Dat is de eerste provider die ik dat ooit horen zeggen heb. Ik weet niet wat u doet maar ik bel meestal binnen.Ze doen zich voor als een modern bedrijf maar onderin zijn het dino’s en houden ze de vooruitgang tegen.Ik vind het ook erg dat zo’n bedrijf mij gewoon negeert en dus geen antwoord stuurt op mijn aangetekend schrijven want tot op heden heb ik nog altijd geen schriftelijk schrijven van hen mogen ontvangen. Maar ze kunnen mij wel een extra factuur sturen van 15€ met de melding andere kosten (dus zonder enige uitleg). Vindt u dit normaal?Dat ze gewoon hun fout toegeven en hun verantwoordelijkheid nemen in plaats van met onnozele uitvluchten te komen en alsmaar tijd te rekken want dit sleept echt al maanden aan. Zo trachten ze ook hun klanten langer te houden denk ik.Ik ben ook wel overgestapt naar andere provider op aanraden van 1 van jullie advocaten omdat ze anders niks zouden kunnen doen. Dus mij de indruk geven alsof jullie daadwerkelijk iets kunnen doen maar dat is niet waar want jullie kunnen niks doen behalve een briefje of mail schrijven.Bedrijven zoals Proximus weten dit en lachen jullie gewoon vierkant uit. Ze weten ook wel dat jullie niks kunnen doen.Ook vind ik dat jullie Test-Aankoop misleidende reclame maken met jullie “advocaten” die geen advocaten zijn want ze mogen of kunnen geen mensen verdedigen en dat is de essentie van een advocaat, noem ze dan tenminste juridische adviseurs of zo, maar dat zal jullie natuurlijk minder abonnees bezorgen dan het woordje advocaten.Ik stel voor dat jullie toch nog eens contact opnemen met Proximus en er eens echt werk van maken en tonen waartoe advocaten daadwerkelijk in staat zijn.Met vriendelijke groetenJV