Beste,
Op 8/08/22 kocht ik mijn combi koelkast reparatienummer 9413227 / 2999850. Deze werd pas vanaf eind september 2022 gebruikt (na verhuis nieuwe woning). Ondanks het feit dat er enorm goed zorg werd gedragen voor deze koelkast, is deze begin october stuk gegaan. de diepvriezer werkte niet meer, per ongeluk ontdekt door ontdooide producten terwijl de temperatuur indicator nog steeds -17 bleef aangeven dus ook totaal geen alarm of zo (9/10 contact met coolblue). Dikke pech de garantie was pas verlopen zei men bij Coolblue. Samsung stelde me voor om te laten herstellen. De koelkast koste 549€ en voor de herstelling zou het mij 235,79€ kosten (bijna de helft van aankoopprijs!!!) zonder echt te weten wat er juist aan de hand is met frigo. De herstelling door een externe dienst die voor Samsung werkt zou dan enkel 6 maanden garantie geven. Dit is toch absurd! Daarnaast stelde Samsung me ook voor om zogezegd voor een bevoordeelde prijs een nieuwe frigo bij hen te kopen. Als me dan gaat kijken naar hetzelfde model in een winkel, staat die daar goedkoper (dus niet echt een loyaliteitsprijs als je het mij vraagt). Zogezegd heeft Samsung een goede score voor toestellen maar wat de dienst na-verkoop betreft, heb ik door meerdere winkels gehoord dat het verschrikkelijk slecht is. Dit heb ik zelf ook gemerkt wanneer ik Samsung zelf contacteerde. Ik zit momenteel dus met een combi koelkast waarvan diepvries stuk is en heb blijkbaar geen andere optie om ander koelkast te kopen aangezien dure herstelling en ook niet echt garantie dat er zich een paar maanden geen ander probleem voordoet met zelfde koelkast. Dit is werkelijk totaal geen service naar Samsung-klanten toe. De beschrijving die genoteerd werd door Coolblue voor herstelling was volgende: Probleem/Klacht :
DSR:Temperatuur klopt niet meer. Diepvriezer is niet aan het vriezen. De koelkast lijkt tot nu toe wel te werken, 9413227 [ HRM Result ] No data exist in HRM