Terug

Weigering wettelijke garantie

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Garantie

Klacht

C. V.

Naar: Cool blue

17/02/2025

Geachte mevrouw/heer, Op 1/02/2023 kocht ik een Blaupunkt Bluebot Xtreme in uw winkel en betaalde ik er € 359 voor. Na minder dan 24 maanden vanaf de aankoop, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. In het bijzonder, geeft het toestel een laserfout aan waardoor het niet meer wil stofzuigen. Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar verzoek ik u derhalve om reparatie van het product en indien dit onmogelijk of buitensporig kostbaar blijkt, om vervanging van het product zonder kosten voor mij, of anders ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de aankoopprijs. U weigert dit te doen aangezien u zegt dat het toestel vervuild is en het niet binnen de wettelijke garantie valt. Echter, zoals voorgeschreven in de handleiding van het toestel, heb ik het onderhoud regelmatig uitgevoerd. Van een stofzuiger kan verwacht worden dat er stof aanwezig zal zijn in de machine. Het niet willen vervangen of repareren onder die reden is dan ook onwettelijk. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Orderbevestiging

Berichten (3)

Cool blue

Naar: C. V.

18/02/2025

Geachte Mevrouw Celine, Hartelijk dank voor uw bericht via Test-Aankoop. Wij betreuren ten zeerste dat u problemen ondervindt met uw Blaupunkt Bluebot Xtreme, die u op 1 februari 2023 in onze winkel heeft gekocht. Naar aanleiding van uw klacht en het onderzoek van onze hersteldienst, is gebleken dat uw Bluebot Xtreme aanzienlijke vervuiling en vloeistofschade vertoont. Deze bevindingen worden ondersteund door foto's die als bewijs dienen en bij dit antwoord zijn gevoegd. De vervuiling in het toestel is dermate ernstig dat mechanische onderdelen hierdoor geblokkeerd raken. Hoewel wij begrijpen dat enig stof in een stofzuiger onvermijdelijk is, overschrijdt de mate van vervuiling in uw geval hetgeen redelijkerwijs te verwachten valt bij normaal gebruik en onderhoud, zoals omschreven in de handleiding. Daarnaast is er sprake van vloeistofschade, wat eveneens een aanzienlijke impact heeft op de functionaliteit van de Bluebot Xtreme. Vloeistofschade is een specifiek probleem dat doorgaans niet onder de fabrieksgarantie valt, aangezien het vaak het gevolg is van een accidenteel contact met vloeistoffen. Wij begrijpen dat dit vervelend is voor u. Echter, de combinatie van ernstige vervuiling en vloeistofschade heeft ertoe geleid dat de garantie op uw Bluebot Xtreme is komen te vervallen. Dit betekent dat een kosteloze reparatie of vervanging helaas niet mogelijk is. Onze hersteldienst heeft een prijsopgave opgesteld voor de noodzakelijke reparaties en reiniging van het toestel. Dit omvat het vervangen van de defecte onderdelen en een grondige reiniging om de vervuiling te verwijderen. U bent uiteraard vrij om te beslissen of u van deze offerte gebruik wenst te maken. Wij hechten veel waarde aan tevreden klanten en betreuren het dat we u in dit geval niet de service kunnen bieden die u wellicht verwacht. Mocht u nog vragen hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Met vriendelijke groet, Glenn van Coolblue Backoffice Medewerker Alles voor een glimlach Coolblue.be Borsbeeksebrug 28 2600 Berchem E-mail: klantenservice@coolblue.be Tel: 03 808 27 00 On February 17, 2025 at 11:15 :AM GMT+1 klachten@test-aankoop.be wrote: ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

C. V.

Naar: Cool blue

18/02/2025

Beste, Ik heb het product altijd normaal gebruikt en gereinigd zoals opgegeven in de handleiding. Dit heb ik ook steeds gebruikt om normale oppervlakten te reinigen, zodat dit enkel met normaal stof en geen ander vuil in aanraking is gekomen (ook niet met vloeistoffen). Om die reden lijkt het probleem me toch aan het toestel zelf te liggen en niet aan het normaal gebruik ervan.

Bemiddeling door Testaankoop 18 februari 2025

Cool blue

Naar: C. V.

19/02/2025

Hey Celine en testaankoop, Dankjewel voor het doorgeven van de klacht. Ik zou je graag willen verder helpen, alleen zie ik geen ordernummer, retournummer of klantennummer van Coolblue. Kan je een van deze nummers doorsturen naar Coolblue? Zo kunnen we de situatie beter bekijken en je verder helpen! Je mag ons contacteren op klantenservice@coolblue.be. Ik hoor nog graag van je! Met een glimlach, Lars van Coolblue Klantenservice medewerker Alles voor een glimlach Heb je een vraag? Regel het zelf via Mijn Coolblue Of bezoek onze klantenservicepagina Het beste Assortiment binnen jouw handbereik On February 18, 2025 at 1:01 :PM GMT+1 klachten@test-aankoop.be wrote: ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform