Terug

Weigering wettelijke 2 jaar garantie op Playstation 4

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: SONY BELGIUM

21/02/2018

Op 28/12/2016 heb ik voor mijn zoon een Playstation4 Slim 500 GB gekocht. Hij maakt enkel gebruik van online spelletjes die hij download. Op 1 januari 2018 krijgt hij 2 nieuwe spelletjes van zijn oma. Hij probeert om deze CD ROM games op te laden maar het toestel neemt deze niet aan. Ik ben met dit toestel naar Game Mania Borsbeek geweest (winkel waar PSP werd aangekocht). Bij hen lukte dit ook niet. De garantie van 1 jaar was verlopen maar men zei uitdrukkelijk dat Sony wettelijk verplicht was om 2 jaar te geven. Dat we zeker voet bij stuk moeten houden en ons niet moeten laten afschepen. Mijn man belt naar Sony maar daar worden we van hier naar daar doorverbonden om dan uiteindelijk toch iemand van het onthaal aan de lijn te krijgen. Neen meneer dit klopt niet! Er staat nergens vermeld dat wij wettelijk verplicht zijn om 2 jaar garantie te geven. Zij heeft de lijn dan ook dichtgesmeten! Na een 2de poging bleef men weigeren om 2 jaar garantie te geven (die dag verstuurd in een mail door Sony : We begrijpen dat je een vraag hebt over onze garantievoorwaarden. Je geeft aan dat je graag wilt weten waarom onze fabrieksgarantie 1 jaar is in plaats van de wettelijke Europese garantietermijn van 2 jaar.) Er werden mij zo nog verscheidene mails toegestuurd die ik ook kan doorsturen. Ik vind dit absoluut niet correct. We zijn februari en dit is nog steeds niet opgelost met als gevolg dat mijn zoon zijn gekregen spelletjes niet kan gebruiken.Nog even vermelden indien je via hen de reparatie laat uitvoeren men niet zeker is of je wel je eigen product terugkrijgt!? Correct?Als je via ons repareert dan duurt het hele proces ongeveer 3 weken. Je krijgt je product gerepareerd terug of je ontvangt een gereviseerd gelijkmatig PlayStation product thuis. Let dus goed op dat wij niet garanderen dat je exact jouw eigen product terugkrijgt.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform