Terug

Weigering vrijgave huurwaarborg

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

H. A.

Naar: KBC Bank

15/10/2024

Op [30 september 2024], [heb ik goedkeuring gekregen van het Vlaams Woningfonds hiervoor moest ik een geblokkeerde spaarrekening openen waarop het bedrag kon overgeschreven worden, dus deed ik dat al trouwe klant bij de Kbc bank Via de app. Ik ben trouwens al jaren klant bij de kbc-Beringen. Na herhaaldelijk (tientallen keren) gemaild en gebeld te hebben met kantoor Beringen is het mij nu na 2 weken niet gelukt om het bedrag vrij te krijgen. Want vandaag ,de 15e oktober hebben ze het bedrag terug overgeschreven naar het Vlaams Woningfonds. Met als argument dat ze eerst mijn schuld moeten aanzuiveren vooraleer ze dit geld kunnen vrijgeven. Totaal onlogisch. Want ik heb geen schulden, nooit gehad. Alleen het krediet op afbetaling die ik pas genomen had waarvan ze het geld maar niet vrijgaven en waarvan ik ondertussen mijn eerste maandelijkse aflossing van had betaald. Daarnaast was alles waar ze om vroegen een serie van onlogische en onwettige dingen. Ik had weer via de app alle formulieren (incl. getekende toestemming van verhuurder) samen met hun Id-kaart voor-en achterkant, totaal onwettig tevens deze geen klant waren, bezorgd. Na een week te wachten hebben belde ik voor de eerste keer. En de bankmedewerkers kwamen om de paar dagen met iets nieuws: -mondelinge goedkeuring verhuurder - toestemming vr vrijgave van Vlaams Woningfond - toestemming hoofdkantoor Leuven Hier kwan dus echt geen einde aan. Totdat ze besloten om mijn krediet te onbinden door het geld terug te storten. Zonder mijn toestemming of ingeligd te zijn hierover. Ik voel me heel boos , pissig, onmachtig, zielig door dit incident. Ik vroeg trouwens herhaaldelijk wat het probleem juist is, geen antwoord door de onrespectvolle en onmenselijke werkers van kantoor Beringen die degelijk niet weten wat ze doen en wat de dossiers inhouden


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform