Terug

Weigering van vervangwagen

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. G.

Naar: Ford Motor Company (BELGIUM)

14/12/2021

Beste,Op 20/10/2020 bestelde ik een Ford Mustang Mach E bij Ford Deckx Mol, die begin augustus 2021 geleverd werd. Vorige week dinsdag 7 december viel ik in panne met mijn batterij. Na even gewacht te hebben startte hij terug. Ik meldde het probleem bij Ford Deckx deze lieten mij enkele dag later weten dat ik bij een volgende keer Ford Assistance moest verwittigen. Donderdag 9 december viel ik weer in panne nu net voor Ford Peerlings in Pelt. Daar konden ze mij niet helpen omdat ik de wagen daar niet gekocht had en dat ze hun klanten voorrang geven. Ok! Aangezien de oorzaak van het probleem gekend is (bij snel acceleren laat de batterij het afweten en moet ik mij laten uitbollen om veilig te stoppen). Omdat ik geen gehoor vond bij mijn garage liet ik mijn Mach E gecontroleerd in panne vallen, zodat Touring Wegenhulp mij kwam ondersteunen en zorgde voor een vervangwagen voor enkele dagen. Mijn wagen staat nu sinds vrijdag 10 december bij Ford Deckx en blijkbaar zijn de problemen groter dan verwacht. Gevolg: morgen woensdag 15 december zal men enkele, door Ford voorgeschreven tests met de batterij doen, maar het ziet er niet naar uit dat de wagen snel zal gemaakt zijn. Tot daar toe: ze kennen de auto nog niet. Alhoewel ik mijn maandelijkse afbetalingen doe voor de financiering, kan ik geen gebruik maken van mijn wagen. Gisterenavond (13 december) meldde Ford Deckx mij dat zij weigeren om een vervangwagen aan te bieden omdat zij die zelf moeten betalen. Woensdag 15 december weten zij (misschien) meer en dan zullen zij de zoektocht naar een vervangwagen pas aanvangen: dit kan dan nog enkele dagen duren. Ik moet dan ondertussen zelf maar zorgen voor een wagen en opdraaien voor de kosten. Mijn huidige vervangwagen moet ten laatste morgen 15 december binnengebracht worden en dan ben ik immobiel... Het kan toch niet dat ikzelf kosten en tijd moet spenderen wegens een technisch mankement van mijn nieuwe Mustang Mach E. Graag had ik jullie tussenkomst gekregen om met jullie dealer Ford Deckx Mol in gesprek te treden om een vervangwagen te krijgen. Mijn huidig vervangwagen loopt af morgen middag, 15 december. Jullie kunnen mij bereiken op het nummer 0478 31 00 86 voor meer informatie. Dank bij voorbaat, Ronny Van Haesbroeck


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform