Terug

Weigering van terugname

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. D.

Naar: MediaMarkt

06/04/2024

Beste,Ik en m’n vriendin gingen vandaag samen naar Media Markt vestiging te Brugge om een nieuwe stofzuiger aan te kopen.Na wat internet research waren we in twijfel tussen het gekochte toestel en een ander toestel, beide beschikbaar in de winkel. Wij krijgen geen dergelijke extra uitleg vermits de 2 afdelingsverantwoordelijken in ziekte waren. We hebben zelf beslist om het huidige toestel aan te kopen, een verkoper in de winkel zei ons dat indien we het niet geschikt vinden binnen de 30 dagen met aankoopbewijs mogen retourneren. Wij nemen bij aankoop van het toestel een verlenging van garantie van 5 jaar.Het toestel nemen wij mee naar huis. Wij testen dit zeer beperkt in functie en gebruiksgemak, stofzuiger heeft max 3 minuten gefunctioneerd. Nadien alles proper gemaakt, netjes terug de doos verkoopsklaar gemaakt en beslist dat we toch ervan overtuigd zijn dat Nilfisk toch de beter bewuste keuze was geweest. We hebben diezelfde namiddag terug gereden met de doos en aankoopfactuur. In de winkel werden wij niet beholpen, gezien de hygiënische redenen mogen wij dit niet terugnemen was het antwoord. En de filter zou mogelijks al vuil kunnen zijn. ( hier wil ik dan zelfs nog in tegemoetkoming een nieuwe filter betalen zodat zij dit terug verkoops klaar kunnen maken ).Ik ben enorm ontgoocheld omwille van recht op retour binnen de 30 dagen op elektronische apparaten. Als er geen sporen van gebruik te wijten zijn in functie van slijtage of wijzend op een product die reeds intensief gebruikt werd dan vind ik een weigering in functie van tijdsduur tot terugbrengen naar de winkel niet correct. De kasbediende heeft tot 2x toe een negatief antwoord gekregen van de shopmanager. Ik heb nadien gebeld naar Media Markt hoofd kantoor. Daar hebben ze mij beantwoord dat men hier niet intussen kan komen en dat de eindbeslissing ligt bij de manager van de winkel.Het zou bij hun voorwaarden vermeld staan op de website maar er wordt niet specifiek gespecificeerd naar Stofzuigers. Evenals is dit een toestel zonder zak dus dit kan hygiënisch ontsmet worden teruggebracht. Ik zou dus graag een klacht willen indienen en mogelijks met hulp de nodige stappen ondernemen om dit toestel toch terug te laten retourneren en bij dezelfde winkel het andere toestel aan te kopen wat de betere oplossing is.Graag jullie mening / advies is zeker welkom.Bedankt alvast.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform