Terug

Weigering van terugbetaling

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Betalingen en terugbetalingen

Klacht

S. V.

Naar: Brussels Airlines

06/09/2024

Geachte mevrouw/heer, Op 29-12-2023 hebben we ticket(s) geboekt voor een vlucht naar Schotland met vertrekuur 13u50 zoals op de reserveringsbevestiging staat. De vlucht is echter 2uur vroeger vertrokken!! Er staat in de kleine lettertjes in de booking dat je dit moet nakijken voor vertrek en dat je best een online booking doet, maar de online booking is niet verplicht is en je kan/mag nog steeds via de Connections balie passeren op de luchthaven zelf voor uw tickets. Ook hebben we niet gezien dat de vertrekuren waren aangepast op de website aangezien deze niet werden getoond omdat we geen gebruik hadden gemaakt van de online booking en het op voorhand reserveren van de plaatsen, dus we konden dit ook niet weten. En nogmaals: de online booking is sterk aangeranden maar niet verplicht. Eens aangekomen op de luchthaven gingen we naar de balie voor de tickets en het was toen voor de medewerkers zelf heel onduidelijk wat er aan de hand was. Zij hebben hun documenten afgedrukt voor ons en daar staat effectief nog het originele vertrekuur op van 13u50 ( Date & Time: SUN 11 AUG 01:50PM) - van deze documenten hebben we foto's genomen en deze hangen in bijlage (JPG-bestanden). Dus de medewerkers aan de balie gingen ook nog uit van startuur 13u50 ook al was de vlucht al vertrokken. Resultaat: we konden nieuwe tickets bestellen ter waarde van 4 x 350 EURO = 1400 EURO waarbij we dan van Zaventem naar Zwitserland zijn gevlogen en dan aansluitend van Zwitserland naar Edinburgh en we 4 uur te laat arriveerden in Edinburgh (gelukkig was dit alternatief er nog MAAR het was wet extra te betalen uiteraard) Ik vraag u daarom om binnen de 14 dagen de volledige terugbetaling van 4 x350 = 1400 EURO + 800 euro schadevergoeding (200 euro per persoon) op mijn bankrekening IBAN BE64 7506 7416 8552 op naam van Stefan Van Rooy We arriveerden 4 à 5u later in Edinburgh! Onze B&B was nog net open om 22u30 en de wagen die we moesten oppikken was nog net op tijd. Die avond hadden we ook een restaurant gereserveerd, dat hebben we afgebeld en we hebben dan in Edinburg uit noodzaak maar een boterham gegeten uit een automaat aan aan tankstation) Met vriendelijke groet, Stefan Van Rooy Bijlagen: • Kopie bestelling ticket 29-12-2023 • Kopie betalingsbewijs 29-12-2023 • Kopie melding wijziging datum vertrekuur?? Hier hebben we niets over ontvangen alsook aan de balie werd het vertrek meegedeeld: 13u50 zoals afgedrukt op hun documenten. Dus de medewerkers aan de balie gingen ook uit van het vertrekuur zoals op de documenten 13u50. * mailings van Connections waarin ze aangeven dat het onze schuld is terwijl ze zelf aan de balie nog met de oude vertrekuren werkten en de medewerkers niet zeker waren van de uren aangezien het toestel al 2uur vroeger was opgestegen. We kunnen hier niet mee akkoord gaan.

Berichten (4)

Brussels Airlines

Naar: S. V.

06/09/2024

Beste,Dank u voor onderstaande mail.We moeten echter in herhaling vallen, zoals reeds aangegeven in vorige mails de dato 23/08 26/08/2024.U was wel degelijk verwittigd per mail van de uurswijziging. Zie onderstaand.

Brussels Airlines

Naar: S. V.

06/09/2024

Beste,Dank u voor onderstaande mail.We moeten echter in herhaling vallen, zoals reeds aangegeven in vorige mails de dato 23/08 26/08/2024.U was wel degelijk verwittigd per mail van de uurswijziging. Zie onderstaand.

S. V.

Naar: Brussels Airlines

06/09/2024

Beste, Graag komen ook wij hier op terug en geven wij nogmaals aan hierover geen schrijven, noch een mail te hebben mogen ontvangen: niet in de INBOX, nog in de SPAM, nog in de junkinbox. Ik denk dat wij hier niet in de fout zijn gegaan alsook wil ik nogmaals herhalen dat jullie eigen medewerkers aan de balie niet op de hoogte waren van de uurswijziging en ons incorrecte informatie hebben verschaft alsook ons documenten hebben gegeven die de originele oude vluchturen van 13u50 vermelden. We blijven bij deze bij ons standpunt wat betreft de terugbetaling van de extra kosten voor de vliegtickets (en een eventuele extra vergoeding), In voorgaande mails is deze discussie inderdaad al gevoerd, maar we blijven bij ons standpunt dat Connections hier in de fout is gegaan. We waren niet geïnformeerd, in tegenstelling tot wat jullie melden, en we hebben foutieve informatie gekregen aan de Connections balie op de luchthaven van jullie eigen medewerkers: zie documenten bijgevoegd in de vorige mail met als bijlagen: de op dat moment afgedrukte en afgegeven documenten waarop de oorspronkelijke vluchturen staan vermeld. Hopende op een positief antwoord, Met vriendelijke groeten, Stefan Van Rooy

Bemiddeling door Testaankoop 06 september 2024

Brussels Airlines

Naar: S. V.

08/09/2024

Beste,Dank u voor onderstaande mail.De afgeprinte pagina’s maken geen verschil NA het vertrek van uw vlucht. In de GDS systemen staan de beide vluchten wat absoluut normaal is.Het feit is en daar zijn duidelijke bewijzen van, dat wij u wel degelijk informeerde omtrent de verandering van uw vlucht. U blijft zeggen dat u deze niet ontving, wij kunnen dat niet nakijken.Wij zien echter wel dat de mail bij ons is buitengegaan naar hetzelfde adres waarmee u alle verdere communicaties stuurde.Wij blijven bij ons standpunt en kunnen u geen tussenkomst verlenen.Met beleefde groet,Tine VerreckCUSTOMERCARE​​​​TineVerreckSeniorManagerCustomerCare@connections.be025500163Luchthavenlaan10Vilvoorde1800www.connections.bePleaseconsideryourenvironmentalresponsibilitybeforeprintingthisemail


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform