Terug

Weigering van mijn retour bewijzen

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Factuur

Klacht

M. M.

Naar: Klarna

11/09/2024

Beste, Op 29 mei had ik online via Klarna een bestelling geplaatst bij ZARA INTERNET BELGIUM (bestelnummer 53277753067)(betalingsreferentie van Klarna 0361628094). Op 3 juni heb ik mijn bestelling ontvangen en dit op 5 juni in de Zara winkel te Wijnegem Shopping Center (Turnhoutsebaan 5, 2110 Wijnegem) gerouterneerd. Ik heb hiervan eveneens een bewijs van retour ontvangst alsook een creditnota van Zara ontvangen.  Ik had voor de betaling van dit artikel gekozen voor de online One-Time Card van Klarna. Ondertussen heb ik al 7 keren al mijn bewijzen doorgemaild naar Klarna. Zij hebben enkele dagen geleden opnieuw een verzoek gestuurd naar Zara opdat zij het factuur zouden annuleren en dit zouden registreren in het Klarna betaalsysteem aangezien ze blijlbaar het bedrag van dit One-Time Card van Klarna hebben geïnd. Klarna zegt dat de creditnota niet voldoende is en dat Zara dit in orde moet brengen, hetgeen Zara zelf weigert. Ik heb Zara hierover al 4 keer telefonisch en per chat gecontacteerd (hun klantendienst heeft geen mailadres). Ik heb hetgeen wat Klarna zei ook aangegeven bij hen. Zij willen mij met dit probleem niet deftig helpen. Als oplossing sturen ze me telkens een creditnota en zeggen dat dit volstaat en blijven mij steeds terug verwijzen naar Klarna. Ze doen geen moeite om het probleem met Klarna zelf op te lossen. Hoe moeilijk moet dit toch zijn?! Klarna blijft mij op hun beurt dan ook terug doorverwijzen naar Zara en zeggen dat ik het met de winkel moet oplossen en ervoor zorgen dat ze het factuur annuleren. Als Zara dit niet in orde brengt, dwingt Klarna mij om het bedrag van het artikel te betalen ondanks het feit dat ik dit artikel correct heb gerouterneerd en waarvan ik meerdere bewijzen heb. Dit is diefstal! Ik vind het betreurenswaardig hoe Zara en Klarna hun klanten behandelen en mij continu van kastje naar muurtje sturen. Dit kan echt niet meer! Dit is geen klantenservice! Ik probeer dit probleem al 2 maanden op te lossen en ik vind het absoluut niet eerlijk dat ik dan ook nog eens de dupe moet worden terwijl ik wel alle bewijzen van retour ontvangst door Zara heb!! Ik zou graag professionele hulp wensen bij dit probleem. Alvast bedankt! Met vriendelijke groet, Melek Menese

Berichten (1)

M. M.

Naar: Klarna

01/10/2024

Beste, Op 11 september had ik u een klachten bericht gestuurd via het platform van Testaankoop aangaande het afschriftnummer 2H8Q59XR-1 dat betrekking heeft op een aankoop gedaan bij ZARA INTERNET BELGIUM met online Klarna One-Time Card. U heeft hier nooit op geantwoord. Ondertussen heb ik jullie onderzoeksteam (onderzoek@klarna.be) al 4 mails (2 keer op 16/09, op 19/09 en op 26/09) gestuurd met bewijzen dat Zara me heeft bezorgd in verband met de terugbetaling dat effectief zou gebeurd zijn op 5 juni, namelijk op dezelfde dag dat ik mijn retour in hun fysieke winkel ben gaan afgeven. Uw onderzoeksteam negeert al mijn mails en negeert daarbij ook alle bewijsstukken die ik jullie heb bezorgd. Ik kreeg gisteren op 30/09 nogmaals een mail dat ik jullie geen bewijsstukken zou bezorgd hebben en dat jullie de betaling van dit artikel van mij vorderen. Dit kan toch niet meer? Het kan toch niet dat jullie geen enkel van mijn 4 mails ontvangen hebben??? Hierbij bezorg ik jullie in bijlage nogmaals alle bewijzen van terugbetaling van dit artikel door Zara aan Klarna. Ik zou vriendelijk willen verzoeken om deze bewijzen na te kijken en op mijn bericht te willen antwoorden aub. Met vriendelijke groet, Melek Menese

Bemiddeling door Testaankoop 02 oktober 2024

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform