Terug

Weigering van Luminus om eindfactuur op te maken op basis van energieoverdrachtdocument

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

E. V.

Naar: Luminus

13/06/2022

Beste,Na de verhuis van onze zoon (persoon met beperking waarvoor wij de administratie en financiën beheren) hebben wij in het bijzijn van de huurbaas de meterstanden van de elektriciteit opgenomen (op 15/11/2021).Door afwezigheid van de nieuwe huurder is het energieoverdrachtdocument aanvankelijk slechts eenzijdig door ons ingevuld, ondertekend en doorgestuurd naar Luminus.Wegens het ontbreken van de gegevens van de overnemer weigert Luminus de stopzetting van het contract.Na enkele maanden geraakt het document volledig ingevuld en heb ik dit document , door beide partijen bevestigd en ondertekend, doorgestuurd naar Luminus.In de periode van half november tot +/- half februari heb ik meermaals contact opgenomen met zowel Fluvius als Luminus om deze zaak in orde te krijgen.Enkele weken geleden hebben we dan een afrekening gekregen waarbij totaal geen rekening is gehouden met de afsluit/overdrachtdatum en de meterstanden die vermeld zijn op het document.Luminus maakt totaal onterecht een afrekening met als einddatum 12/2/2022 en geschatte meterstanden die ver boven de effectieve meterstand liggen van 15/11/2021.Ondanks herhaaldelijk telefonische (meer dan 10x) contact was er steeds wel een reden om op geen enkele wijze rekening te houden met de doorgestuurde informatie.Alle zaken die in dit conflict naar voor kwamen zijn op geen enkel moment correct via mail bevestigd ondanks herhaaldelijk verzoek bij de klantendienst.Via deze weg hoop ik om Luminus toch nog te overtuigen om op een zinnige klantvriendelijke wijze deze klacht af te handelen.Eventueel ook advies voor verdere stappen (vredegerecht?) indien Luminus blijft weigeren een correcte afrekening te maken.Alvast bedankt.Vriendelijke groetenE.V.

Berichten (2)

Luminus

Naar: E. V.

13/07/2022

Beste meneer Van SteenbergenTest-Aankoop bezorgde ons uw klacht van 13 juni 2022. Eerst danken wij u voor uw melding want enkel zo kunnen wij onze dienstverlening bewaken en verbeteren.Wij stellen alles in het werk om een passende oplossing te vinden en komen spoedig bij u terug.Vriendelijke groetenLuminusPS Deze e-mail kan u niet beantwoorden. This message and any attachments are intended solely for the addressees. The information contained in this message is confidential. Any use of information contained in this message not in accord with its purpose is prohibited, except formal approval. If you are not the addressee, you may not copy, forward, disclose or use any part of it. If you have received this message in error, please delete it and all copies from your system and notify the sender immediately by return message.

E. V.

Naar: Luminus

08/08/2022

Graag dringend een status betreffende de klacht.Anders zullen we de klacht via een advocaat van Test-Aankoop verder laten afhandelen.Graag een reactie.Mvg Eddy Van Steenbergen


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform