Terug

Weigering van Hubo om geopende verpakking terug te nemen en terug te betalen

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. V.

Naar: Hubo

11/08/2023

Op dinsdag 01/08/2023, kocht ik in de Hubo winkel te Aalst 4 opbergrekken (artikel 994646).De beslissing tot aankoop nam ik ter plaatse in de winkel op basis van de inlichtingen te lezen op de doos want het rek is niet in de winkel tentoongesteld.De inlichtingen op de doos geven aan dat het een stevig rek is dat 175kg belasting per legplank kan verdragen.Thuisgekomen maak ik één doos open en al gauw blijkt dat de gekochte rekken niet aan de verwachtingen voldoen: het metaal is te zwak en de legplankjes te dun voor het gebruik in mijn opslagplaats. Ik rijd onmiddellijk terug naar de winkel en vraag om een terugbetaling van de 4 rekken. De kassamedewerkster wil mij echter enkel de 3 rekken in de ongeopende dozen terugbetalen via een te-goed-kaart. Op mijn vraag hoe ik kon weten of deze rekken zouden voldoen aan de vereisten zonder een doos te openen blijft ze het antwoord schuldig. Het enige wat zij steeds herhaalt : we betalen geen geopende verpakking terug.U begrijpt wellicht dat ik deze uitleg niet aanvaard. Ik vraag bij deze dan ook het geld van dit vierde rek in de geopende doos terug. In afwachting van een positief antwoord teken ik,Hoogachtend,

Berichten (6)

Hubo

Naar: A. V.

11/08/2023

Beste AnWij hebben jouw klacht in goede orde ontvangen.Wij zullen deze onderzoeken en alle nodige informatie opvragen en komen hierop snel terug.Met vriendelijke groetenFathi ChahbouneSecretariaat Verkoop - KlantendienstSecrétariat Ventes - Service ClientèleSales Secretary - Customer ServiceHUBO Belgie nv/saKoralenhoeve 35B-2160 WommelgemBTW BE 0411.982.457RPR Antwerpen[T] +32 3 350 37 37www.hubo.be ------------------------------------------------------------------------------Gelieve onderstaande ticket-code ongewijzigd te laten.Merci de laisser le code-ticket ci-dessous inchangé en répondant à ce message.HD-407321-2212691-HD------------------------------------------------------------------------------

Hubo

Naar: A. V.

11/08/2023

Beste AnWij hebben jouw klacht in goede orde ontvangen.Wij zullen deze onderzoeken en alle nodige informatie opvragen en komen hierop snel terug.Met vriendelijke groetenFathi ChahbouneSecretariaat Verkoop - KlantendienstSecrétariat Ventes - Service ClientèleSales Secretary - Customer ServiceHUBO Belgie nv/saKoralenhoeve 35B-2160 WommelgemBTW BE 0411.982.457RPR Antwerpen[T] +32 3 350 37 37www.hubo.be ------------------------------------------------------------------------------Gelieve onderstaande ticket-code ongewijzigd te laten.Merci de laisser le code-ticket ci-dessous inchangé en répondant à ce message.HD-407321-2212691-HD------------------------------------------------------------------------------

Hubo

Naar: A. V.

16/08/2023

Beste AnWe hebben dit besproken met de winkel en zij willen hier geen uitzondering op maken.Het staat ook duidelijk aangeduid aan de kassa dat geopende verpakkingen niet worden teruggenomen omdat deze dan niet meer als nieuw kunnen worden verkocht.Voor online aankopen is er een heroepingsrecht van 14 dagen maar voor aankopen in de winkel zelf is het de winkel zelf die de reoutvoorwaarden bepaald.Met vriendelijke groetenFathi ChahbouneSecretariaat Verkoop - KlantendienstSecrétariat Ventes - Service ClientèleSales Secretary - Customer ServiceHUBO Belgie nv/saKoralenhoeve 35B-2160 WommelgemBTW BE 0411.982.457RPR Antwerpen[T] +32 3 350 37 37www.hubo.be ------------------------------------------------------------------------------Gelieve onderstaande ticket-code ongewijzigd te laten.Merci de laisser le code-ticket ci-dessous inchangé en répondant à ce message.HD-407321-2214030-HD------------------------------------------------------------------------------

Hubo

Naar: A. V.

16/08/2023

Beste AnWe hebben dit besproken met de winkel en zij willen hier geen uitzondering op maken.Het staat ook duidelijk aangeduid aan de kassa dat geopende verpakkingen niet worden teruggenomen omdat deze dan niet meer als nieuw kunnen worden verkocht.Voor online aankopen is er een heroepingsrecht van 14 dagen maar voor aankopen in de winkel zelf is het de winkel zelf die de reoutvoorwaarden bepaald.Met vriendelijke groetenFathi ChahbouneSecretariaat Verkoop - KlantendienstSecrétariat Ventes - Service ClientèleSales Secretary - Customer ServiceHUBO Belgie nv/saKoralenhoeve 35B-2160 WommelgemBTW BE 0411.982.457RPR Antwerpen[T] +32 3 350 37 37www.hubo.be ------------------------------------------------------------------------------Gelieve onderstaande ticket-code ongewijzigd te laten.Merci de laisser le code-ticket ci-dessous inchangé en répondant à ce message.HD-407321-2214030-HD------------------------------------------------------------------------------

Hubo

Naar: A. V.

21/08/2023

DATA NOT AVAILABLE

Hubo

Naar: A. V.

21/08/2023

Hoi EvaJa ik heb reactie gekregen van de winkel dat zij bij hun standpunt blijven en niet gaan terugbetalen.Ik heb dit ook zo doorgegeven aan de klant.GroetjesFathi ChahbouneSecretariaat Verkoop - KlantendienstSecrétariat Ventes - Service ClientèleSales Secretary - Customer ServiceHUBO Belgie nv/saKoralenhoeve 35B-2160 WommelgemBTW BE 0411.982.457RPR Antwerpen[T] +32 3 350 37 37www.hubo.be ------------------------------------------------------------------------------Gelieve onderstaande ticket-code ongewijzigd te laten.Merci de laisser le code-ticket ci-dessous inchangé en répondant à ce message.------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Gelieve onderstaande ticket-code ongewijzigd te laten.Merci de laisser le code-ticket ci-dessous inchangé en répondant à ce message.------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Gelieve onderstaande ticket-code ongewijzigd te laten.Merci de laisser le code-ticket ci-dessous inchangé en répondant à ce message.HD-407321-2216502-HD------------------------------------------------------------------------------


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform