Terug

Weigering van herstelling onder garantie

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. G.

Naar: Cool blue

08/03/2024

Beste,Het beeldscheerm van mijn bijna 2 jaar oud Macbook Pro M1 begon plotseling Zondag te flikkeren en werkt bijna niet meer. Ik stuurde deze voor herstelling naar Coolblue maar kreeg het antwoord dat: er is gebruikersschade geconstateerd. Volgens hun foto is er een kleine indeuking in de behuizing. Zelf was ik niet daarover op de hoogte en had helaas geen foto gemaakt. Na drie keeer te vragen, ze weigeren een hardware check te doen of een rapport te sturen. Er wordt geen oplossing aangeboden behalve mijn computer retour te sturen. Het probleem is absoluut niet de oorzak van een minimaal indeuking. Deze Macbook Pro M1 zijn bekend voor exact dit probleem te hebben. Coolblue voerte geen onderzoek uit om snel naar de makkelijke oplossing: Je reparatie valt buiten garantie!

Berichten (6)

Cool blue

Naar: C. G.

09/03/2024

Hi Christelle,Natuurlijk wil je een gepaste oplossing voor je Apple MacBook Pro 16" M1 Pro.We hebben je MacBook Pro goed ontvangen op onze dienst Retouren. Daar merkte mijn collega's schade op en hebben je hier van op de hoogte gesteld. In bijlage vind je nogmaals de afbeeldingen die destijds werden voorzien. Hierop is een mini deuk in het aluminium te zien aan de hoek van het scherm, wat duidt op val-, stoot- of drukschade. Dit type schade wordt niet door de garantie gedekt.De e-mail die je van onze dienst Retouren ontvangen hebt informeert je over (mogelijke) kosten die aan de herstelling verbonden zullen zijn. Zij bieden twee keuzes aan voor je MacBook Pro. Aangezien zij binnen 2 dagen geen keuze van je ontvangen hebben, werd besloten je MacBook Pro onhersteld terug naar je op te sturen. De e-mail ging als volgt:Beste Christelle,We hebben je Apple MacBook Pro 16" (2021) M1 Pro (10 core CPU/16 core GPU) 16GB/1TB Space Gray AZERTY gecontroleerd en het volgende onekt: "er is gebruikersschade geconstateerd". Dat betekent helaas dat je reparatie buiten de garantie valt. Reageer binnen 2 dagen op deze mail en laat ons weten wat we met je product mogen doen.Geef je keuze aan ons doorAls je na 2 dagen geen keuze hebt doorgegeven, sturen we je product naar je terug.Wij sturen je product door naar de reparateurDe reparateur vertelt je vooraf de reparatiekosten. Vind je de kosten te hoog? Dan kun je ervoor kiezen om je product gratis en ongerepareerd terug te krijgen.We sturen je product terugWe repareren je product niet en sturen het gratis naar je terug.Je geeft aan dat je graag een hardware test had laten uitvoeren. Dit kan via de hersteldienst, maar daarvoor hadden we eerst je antwoord nodig op de e-mail om dit naar de hersteldienst door te sturen. Indien je dit alsnog wenst, kan je je MacBook Pro opnieuw aanmelden voor een herstelling.Ik hoop je hierbij voldoende te hebben gea¯nformeerd. Vragen? Neem dan gerust contact met ons op.Met vriendelijke groet,Robert van CoolblueBackoffice medewerkerAlles voor een glimlachHeb je een vraag?Regel het zelf via Mijn CoolblueOf bezoek onze klantenservicepaginaHet beste Assortiment binnen jouw handbereikOn March 8, 2024 at 9:43 :AM GMT+1 klachtenbox@test-aankoop.be

Cool blue

Naar: C. G.

10/03/2024

Beste Christelle,Ik antwoord via deze weg op de mail die je ons persoonlijk stuurde. Zoals eerder vermeld is de mail die je kreeg een indicatie wanneer we vermoeden dat er een prijsopgave zal volgen. Dat heeft onze retourafdeling op basis van een inspectie op zicht geconcludeerd. Ik heb nu opdracht gegeven om het apparaat naar de hersteldienst te versturen. Zij zullen de Macbook aan een uitgebreid onderzoek onderwerpen. Als zij vaststellen dat het defect door gebruikersschade komt, zal er een prijsopgave volgen. Zo niet, zal je geen bericht krijgen en wordt de herstelling uitgevoerd.Je mag gerust zijn dat de hersteldienst het goed onderbouwt als er geen reparatie onder garantie kan plaatsvinden. Ik hoop natuurlijk dat het defect kosteloos gerepareerd kan worden.Op dit moment is het afwachten tot het rapport van de hersteldienst binnen is. Als je in de tussentijd nog vragen hebt, laat het gerust weten.'”Met vriendelijke groet,Pieter van Coolblue Backoffice medewerkerAlles voor een glimlach--- original message ---On March 9, 2024 at 10:07 :AM GMT+1 geenglimlach@coolblue.be

C. G.

Naar: Cool blue

10/03/2024

Beste Pieter.Eindelijk, krijg ik een antwoord waar ik mee kan leven! Het is duidelijk dat als het defect veroorzaakt door mij is dat de reparatie op mijn kosten gebeurt. Maar mij lijkt het zeker niet dat het piepkleine deukje daar iets mee te maken heeft. Jullie conclusie was veel te snel om niet binnen de garantie willen te herstellen.Vreemd dat ik reeds vier andere reacties moest krijgen alvorens dit redelijk antwoord komt. Ik wacht nu op het rapport van de hersteldienst.(Info: Het gaat over een 2.700€ Macbook Pro 16" M1 gekocht 22 maanden geleden)

C. G.

Naar: Cool blue

25/03/2024

UPDATE- Mijn computer kan niet onder de garantie gerepareerd worden: "Er is vochtschade aangetroffen binnein de Macbook. Hierdoor moet het display en de lid angle sensor vervangen worden. ".- Bewijs of verslag van deze onderzoek mag ik niet krijgen! Er is nooit vloiestof op mijn laptop geweest.- Mijn computer is naar een verkeerde adres door een fout van Coolblue en is nu nergens meer te vinden.- Ik ga verder met een juridische procedure tegen Coolblue

Cool blue

Naar: C. G.

26/03/2024

Beste,Door de beschadigingen aan het scherm is het mogelijk dat er vocht via die weg is binnengekomen. Op andere punten van het scherm zijn geen openingen gevonden. Helaas constateren we hierdoor dus dat het gaat om gebruikersschade. Met vriendelijke groet,Wout van CoolblueBackoffice medewerkerAlles voor een glimlachHeb je een vraag?Regel het zelf via Mijn Coolblue Of bezoek onze klantenservicepaginaHet beste Assortiment binnen jouw handbereik --- original message ---On March 25, 2024 at 9:12 :AM GMT+1 klachtenbox@test-aankoop.be

C. G.

Naar: Cool blue

01/04/2024

Aan Coolblue:De garantieregels in de Europese Unie zijn op 1 juni 2022 veranderd, in het voordeel van de consument. De wetgever gaat er nu 24 maanden (in plaats van 6 maanden) lang vanuit dat bij een kapot toestel het defect al aanwezig was bij de verkoop. Je moet als verkoper ZELF AANTONEN dat het defect ontstaan is door onzorgvuldig gebruik of andere uitzonderingen op de wettelijke garantie.Ik wacht nog steeds op het verslag met bewijzen van jullie onderzoek. Sinds het begin van mijn probleem wilt duidelijk Coolblue alleen uit de garantie verplichtingen stappen.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform