Terug

weigering van garantie / gescheurde wandelschoenen)

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Garantie

Klacht

M. V.

Naar: bol.com

02/10/2025

Geachte mevrouw/heer, Op 27 januari 2025 kocht ik een Regatta Burrell Leather Wandelschoenen Mannen - Bruin - Maat 45 in uw winkel en betaalde ik er 93,88€ voor. Na 8 maanden vanaf de aankoop, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. De eerste maanden na aankoop werden de schoenen niet gebruikt wegens medische redenen. Meer specifiek, De schoen komt aan de voorkant los aan de zool, lijkt een slechte bevestiging of ondermaatse kwaliteit waardoor een scheur. Ikzelf ben 72  jaar oud, dus het betreft hier gewoon gebruik, en lichte wandelingen.  ( geen alpine wandelingen) Wij zijn van oordeel dat de kwaliteit ondermaats is, en daarom vroeg ik ook naar de garantie.  Begin september e-mailde ik u om, gezien de aard van het product en de omvang van het geconstateerde defect, vervanging van het product onder garantie te vragen. (Garantie & Reparatie [CASE:215068696] Mijn verzoek is afgewezen omdat u zich beroept op slijtage. Ik maak bezwaar tegen het bovenstaande omdat er nog helemaal geen sprake is van slijtage, wandelschoenen werden slechte enkele malen gebruikt. Er wordt ook een foto naar u toegestuurd van de zool. Deze is licht vervuild maar toont geen sporen van slijtage. hoogstens van enkele malen te gebruiken. Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar, verzoek ik dan ook onverwijld om vervanging van het product, dan wel om ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de koopprijs. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Betalingsbewijs, foto scheur, foto zool.

Berichten (1)

bol.com

Naar: M. V.

02/10/2025

Goedemiddag, Aangezien het binnen een jaar na aankoop is gebeurd is het aan de partner om te bewijzen dat dit komt door verkeerd gebruik. Dit hebben we aan hun doorgegeven en hun gevraagd om garantie te bieden. Met vriendelijke groet, Natalya Klachtensites – Service operations Papendorpseweg 100, 3528 BJ Utrecht, The Netherlands Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: donderdag 2 oktober 2025 10:46 Aan: webcare webcare@bol.com Onderwerp: weigering van garantiegescheurde wandelschoenen) ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform