Terug

weigering van een verkoopsovereenkomst

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Verkoop

Klacht

D. V.

Naar: Telenet

15/09/2024

IK heb een verkoopovereenkomst met Telenet voor de aankoop van een IPhone 14 blue. Op 12 augustus 2024 koop ik dit toestel aan in een winkel die ook Telenet verdeelt, Spectrum. Daar geeft men aan dat het toestel niet in de winkel aanwezig is maar besteld wordt bij Telenet en binnen de 5 werkdagen zal worden opgestuurd naar de winkel. een tiental dagen later contacteer ik de winkel telefonisch en daar zegt men geen inzage te hebben in het verder verloop van de verzending van dit toestel. Ik neem telefonisch contact met Telenet en daar zegt men mij dit niet te kunnen natrekken... Dan ga ik langs naar de winkel met de melding dat ik nog steeds geen Track and Trace heb ontvangen van de levering van dit toestel en dat ik daarvoor reeds Telenet telefonisch contacteerde. Men kijkt de situatie na en na enig zoekwerk vertelt men dat het toestel blijkbaar vanaf 23/09 terug ter beschikking zal zijn. Mijn dochter voor wie dit toestel is, is geduldig... Op vrijdagavond 06/09 krijg ik twee mails (zie bijlage 1 en 2) Ik beantwoorde deze mails maar toen bleek dat deze 'no-reply' waren. Er was dus geen manier om per mail te reageren op deze mails. Toen heb ik uw dienst gecontacteerd (maandag 9 september om 11h35) Ik overlegde en als conclusie stelden we dat ik een klacht moest richten aan Telenet, best in de vorm van een aangetekend schrijven. Omdat ik er nog aan twijfelde of de mails die ik van Telenet kreeg misschien spam waren nam ik telefonisch contact met Telenet met de vraag hoe het nu stond met mijn aankoop van de IPhone. (maandag 09/09 om 11:59) Al vlug refereerde de man naar de mails die ze ons doorstuurden. Ik legde mijn grieven voor en de mand 'probeerde' contact op te nemen met een interne diensthierover. Zoals verwacht kon niemand hem te woord staan hierover en hij besloot een 'dossiertje' op te maken. HIj beloofde dat ik binnen de drie werkdagen zou gecontacteerd worden hieromtrenbt. IK besloot dat ik ook het klachtenformulier op de website zou invullen. Van deze krijg je zelf geen enkel bewijs dat je 't gestuurd hebt, noch enige vorm van reply erop. Ik gaf het enkele dagen tijd. op woensdag 11/09 werd ik om 15h10 opgebeld door een medewerkster van Telenet om te spreken over mijn klacht. Ze was kort en duidelijk: Telenet zou in geen geval tegemoet komen aan onze verkoopovereenkomst. Toen ik (eerlijk gezegd wel geagiteerd en klaar en duidelijk) mijn grieven uitte en uitlegde dat ik verder stappen wilde ondernemen om me hiertegen te verzetten (met ondere het inroepen van jullie juridische advies) antwoordde ze koudweg: 'je doet maar, telenet zal niet op zijn stappen terugkomen' Ik ben een dag of twee bezig geweest met afkoelen en knabbelen over de verdere aanpak. Met dit schrijven zet ik dus de volgende stap waarin ik uw dienst verzoek me te ondersteunen in het laten nakomen van hun verkoopovereenkomst door Telenet. IK (en vooral mijn dochter Zoë) danken u alvast. Misschien nog 2 aanvullingen in bijlage 3 en 4. In bijlage 3 vind u een afbeelding van de aanbieding van een IPhone 14 op de website van Telenet. De IPhone wordt dus nog steeds te koop aangeboden. Uiteindelijk zal ik op maandag as ook een aangetekend zenden sturen aan zowel Telenet alsook de winkel die de GSM heeft verkocht. U vindt deze brief onder bijlage 4. In de hoop met uw steun dit euvel van de baan te kunnen helpen. Donat Van Acker en Katrien Vandenbossche

Berichten (1)

Telenet

Naar: D. V.

16/09/2024

Is deze e-mail niet goed leesbaar? Hierwel.CaseId: I-24090258190028 Beste mijnheer Van Acker,Wij namen uw klacht in behandeling en komen snel bij u terug.Vriendelijke groeten,AlexandraTelenet customer relations© Telenet BV maatschappelijke zetel: Liersesteenweg4,2800Mechelen,Belgiëtelenet.be tel. +32 (0) 15 66 66 66 KBO/BTW(BE)0473.416.418 RPR Antwerpen, afd.Mechelen IBAN BE11 4050 5046 1148 statementAlgemene voorwaarden

Bemiddeling door Testaankoop 18 september 2024

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform