Terug

weigering uitleg van een foute afrekening

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Factuur

Klacht

E. V.

Naar: TotalEnergies

07/09/2024

Het lukt Totalenergies niet om een correcte jaarafrekening te maken en het teveel aan betaalde voorschotten op mijn rekening te storten. Wanneer je terug krijgt, dan verwacht je geen betaalfactuur, en verwacht je een herberekening van je maandelijkse voorschotten via domiciliering. Zonder enige uitleg vind ik een herinneringsfactuur in mijn brievenbus. Wanneer ik de klantendienst raadpleeg om uitleg hierover te geven lukt het de twee klantenonthalers niet om mij een verstaanbare uitleg te verschaffen.. Ze weigeren mijn verzoek naar een gedetailleerd papierenoverzicht waaruit ik zou kunnen opmaken wat er feitelijk aan de hand is. Het enige wat ik verneem is dat Totalenergies een fout maakte en me teveel zou uitgekeerd hebben, die ze dn vorderen via een factuur. Ik krijg geen recht op een verstaanbare uitleg, noch wil men ingaan om me een duidelijk overzicht ervan te bezorgen. Ik wil zelf kunnen nakijken of het deze keer wel correct berekend werd. Ik krijg ook nog eens 7,5 euro aangerekend voor een herinneringsbrief, terwijl ik oorspronkelijk niks afweet van het eerste exemplaar. Wanneer men de klant zo onbeleefd behandeld dat men uiteindelijk de hoorn dichtgooit, dan is voor mij de kool het sop niet meer waard. Als bijlage de originele klachtenbrief, die eerder na het uitproberen van twee emailadressen werd toegestuurd aan totalenergies, maar faalde omdat hun emailadressen niet meer actief zijn. Als consument kan je maar 1 ding doen: eruit stappen en nooit meer terug klant worden.

Berichten (1)

TotalEnergies

Naar: E. V.

16/09/2024

Uw Referentie: E211915142Beste Eva VerhoyenWe hebben je bericht goed ontvangen.De gedetailleerde afrekeningen kan je altijd nakijken in de klantenzone. De regering heeft al een tijd geleden besloten dat er geen gedetailleerde afrekeningen meer mogen opgestuurd worden, dit geldt trouwens voor alle leveranciers.Daarom stellen wij ze nog wel ter beschikking in de klantenzone.De afrekening N2300861863 van periode 30/05/2022-14/07/2023 was opgemaakt met een geschatte eindmeterstand, dit kan je ook lezen op de gewone afrekening.Hiervoor hebben we gecorrigeerde meterstanden ontvangen, dat is ook de reden dat we nu een factuur opmaken om de vorige afrekening te kunnen tegenboeken.In plaats van 483.12 euro, is de nieuwe afrekening een teruggave van 1009.75 euro, je mag dus zeker niet klagen over de herberekening lijkt mij.Omdat de vorige afrekening een teruggave was van 483.12 euro en we deze moeten kunnen tegenboeken, hebben we een factuur opgemaakt van hetzelfde bedrag.De herinneringskost van 7.50 euro is trouwens al geannuleerd en nooit bijgerekend.In bijlage voeg ik de oorspronkelijke afrekening, de annulatie en de gecorrigeerde afrekening toe.Met vriendelijke groeten,GielCustomer Services TotalEnergiesTotalEnergies Power Gas BelgiumRue Saint-Laurent 54 4000 Liège - BELGIQUEwww.totalenergies.beCONFIDENTIALITÉ. Ce courrier électronique (y compris ses éventuelles pièces jointes) peut contenir des informations susceptibles d'être confidentielles. Il ne peut être utilisé autrement que pour la finalité pour laquelle il a été envoyé. Au cas où il ne vous serait pas destiné, merci de le supprimer et d'en avertir immédiatement l'expéditeur.CONFIDENTIALITY. This email (including attachments, if any) may contain confidential information. It may not used for purpose other than that for which it has been sent. If you are not the intended recipient, please delete it and notify the sender immediately.--------------- Oorspronkelijk bericht ---------------Van: [klachten@test-aankoop.be]Verzonden: 7/09/2024 0:30Aan: support@totalenergies.beOnderwerp: weigering uitleg van een foute afrekening‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ref:!00D0Y033WA3.!500J602hj70:ref


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform