Terug

Weigering tot terugbetaling hoewel bestelling verloren gegaan is

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. P.

Naar: ZALANDO

22/08/2022

Hallo,Hierbij wil ik klacht indienen tegen Zalando wegens het illegaal weigeren van een terugbetaling voor een verloren bestelling. Hierbij een overzicht van de feiten.Op 21 juli heb ik bestelling 11004085052111 ter waarde van € 1.318,56 geplaatst bij Zalando. De twee eerste delen van de bezorging zouden volgens de website op 25 juli geleverd zijn in de inkomhal van mijn appartementsgebouw. Ikzelf was afwezig. Buren menen niets ontvangen te hebben. Toen ik 's avonds thuiskwam, was er niets te vinden. Onderzoek van Zalando heeft aangetoond dat de leverdienst de pakjes in de inkomhal heeft achtergelaten (met een foto als bewijs) en dat de koerier zelf voor ontvangst heeft getekend.- Derde deel werd op een later tijdstip, na een mislukte leverpoging aangezien ik niet thuis was, op het postkantoor achtergelaten. In ontvangst genomen en geretourneerd. € 139,95 werd terugbetaald.- Nadat de klantendienst van Zalando gecontacteerd werd, hun procedure gevolgd werd en de rechtsverklaring ingevuld en doorgestuurd werd, werden mijn mails wekenlang genegeerd totdat ik vorige week te horen kreeg dat het onderzoeksteam beslist heeft dat een terugbetaling onmogelijk was. Onbegrijpelijk. - Meermaals contact met hun klantendienst via telefoon zorgde voor meer tegenstrijdigheid. Oftewel kreeg ik te horen dat het zogezegde onderzoek nog niet was gestart na al die weken, oftewel dat er een nieuw zou gestart worden. Na beide oproepen kreeg ik een mail met de melding dat het onderzoeksteam beslist had dat een terugbetaling niet mogelijk was. Elke volgende vraag (zoals bv de reden waarom het onderzoeksteam beslist heeft dat een terugbetaling niet mogelijk was, of wat ik nu kon doen aangezien ik allesbehalve akkoord ging) werd beantwoord met het standaardantwoord: We kunnen u niet meer verderhelpen.Volgens mij is dit in strijd met het algemeen consumentenrecht. Ik heb (een groot deel van) mijn bestelling niet ontvangen, de levering is niet correct gebeurd en de leverancier weigert een terugbetaling.Kan u mij hiermee helpen?Alvast bedankt.Vriendelijke groet,Diego Peeters


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform