Terug

Weigering tot herstelling

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

H. S.

Naar: VANDEN BORRE

08/02/2024

Beste Op 10/11/2021 bestelde ik de NILFISK, SELECT PET CARE 128390027 ter waarde van €258,00 (zwart toestel met parketborstel). Een half jaar later, namelijk op 2/07/2022 blijkt het mondstuk kapot te zijn. De haakjes zijn gebroken waardoor het mondstuk loshangt. Op diezelfde dag begeef ik mij naar het Vanden Borre filiaal te Maldegem. Ze besluiten het mondstuk op te sturen ter reparatie mits ik het volledige toestel binnenbreng. Dit is voor mij compleet onlogisch aangezien het toestel zelf niets mankeert en het hier slechts gaat over het mondstuk (hier diende ik reeds een klacht voor in via Vanden Borre). Een maand later had ik nog geen nieuw toestel en/of mondstuk ontvangen. Vervolgens neem ik contact op met de consumentenservice. Op 2/08/2022 ontvang ik in de winkel een gloednieuw toestel ter waarde van €218,95. Dit maal was enkel de witte versie op stock zonder parketborstel, vandaar de lagere prijs. Voor het overige bedrag kregen we een waardenbon.Enkele maanden later is het mondstuk opnieuw kapot, hetzelfde probleem. Alweer begeef ik mij naar de winkel en doe ik mijn verhaal. De dame vond het vreemd dat ik vorige maal mijn toestel ook diende in te leveren en bestelt zonder problemen een nieuw mondstuk. Na 2 weken ontvang ik dit op mijn thuisadres.Vandaag, op 8/02/2024, breekt het mondstuk opnieuw in twee. Niet alleen de haakjes achteraan zijn kapot, alsook vooraan. Helaas word ik op dit keer op een klantonvriendelijke manier ontvangen. De filiaalverantwoordelijke geeft aan dat ik niet kan stofzuigen en zij wekelijks meerdere toestellen van dit merk verkoopt waar ze nog nooit problemen mee heeft ondervonden. Ze begint onmiddellijk over de zogenaamde 'Service Plus Garantie' die ik maar moest afgesloten hebben. Dit is uiterst belachelijk: de klant kiest hier namelijk zelf voor en uiteindelijk komt dit duurder uit. Daarnaast beschuldigt de filiaalverantwoordelijke mij van het feit dat ik 'niet kan stofzuigen'. Hetgeen uiterst absurt is. Ze geeft aan dat ik geen kans maak op een nieuwe herstelling en ze het mondstuk ook niet wil opsturen.Uiteindelijk ben ik verplicht een nieuw mondstuk aan te kopen van €57,57. Ik wens dan ook dat mijn huidig mondstuk toch nog wordt hersteld en ik vervolgens het bedrag van mijn aankoop, zijnde €57,57, terugbetaald krijg.

Berichten (2)

VANDEN BORRE

Naar: H. S.

12/02/2024

Beste,We hebben jouw mail goed ontvangen.We hebben wat meer tijd nodig om je vraag te beantwoorden. Zodra wij meer nieuws hebben, contacteren we je opnieuw.Bedankt voor je geduld!Fijne dag verder,CynthiaConsumentendienst02 334 00 00Vanden Borre - Voor 't leven

VANDEN BORRE

Naar: H. S.

13/02/2024

Beste,Ik heb dit besproken met de technische dienst, en heb ook de foto's doorgestuurd naar hen. Zij bevestigen mij dat je het toestel mag binnenbrengen in de winkel, en dat dit alsnog onder waarborg zal worden hersteld.In deze mail staat tevens de winkel in Maldegem ook in kopie zodat ook zij hiervan op de hoogte zijn.MvgCynthiaConsumentendienst02 334 00 00Vanden Borre - Voor 't leven


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform