Terug

Weigering tot contact koerier bij verloren retour pakket

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Betalingen en terugbetalingen

Klacht

E. L.

Naar: Shein

20/09/2024

Beste, Mijn retourzending met tracking 3232010760000018934900050 werd afgegeven op 05/09/2024. Sindsdien blijft het pakket op in verwerking staan bij Bpost. Ik nam al contact met Bpost en zij geven aan dat Shein als officiële verantwoordelijke partij voor het retourlabel contact met hen moet nemen voor het openen van een dossier. Na meermaals contact met de klantendienst van Shein blijven zijn beweren dat ze geen bevoegdheid hebben om een dossier bij Bpost te openen en dat zij niet positief kunnen reageren op het verzoek. Bpost kan voor mij niets doen want om een officieel onderzoek te kunnen opstarten, moet Shein zelf contact met hen opnemen. Dit is omdat zij de originele afzender zijn en, volgens de wereldwijde postregelgeving en compensatiewetgeving, kan enkel de afzender een klacht of dossier indienen. Echter blijft Shein weigeren om dit te doen. Ik sta als klant met mijn rug tegen de muur o.w.v. een klantendienst die zijn verantwoordelijkheden niet wil opnemen. Dit terwijl ik ook slachtoffer ben van een verloren pakket waardoor ik en mijn geld en mijn spullen kwijt ben.

Bemiddeling door Testaankoop 20 september 2024

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform