Terug

Weigering tot afsluiten elektriciteit en terugbetalen voorschotten.

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. L.

Naar: ELEGANT

04/01/2024

Op 15 april ben ik verhuisd. Ik was klant bij Engie en ben voor de verhuis ingegaan op het voorstel van Elegant. Maar blijkbaar was ik al klant bij Engie op het nieuwe adres. Dit is pas in augustus aan het licht gekomen toen Engie facturen begon te sturen om te betalen vanaf april tot heden. Na vele discussies is het mij toch gelukt om de overstap uit te leggen bij Elegant. Ze hebben dan mijn gas afgesloten en alles terugbetaald. Voor elektriciteit weigeren ze dit te doen omdat ze niet de juiste overdracht kregen van Engie & Fluvius. Wat dus niet waar was. Ik heb alles opgevraagd bij zowel Engie en Fluvius (en doorgestuurd naar Elegant) en bewijs dat alles correct is verlopen. Ze blijven dit echter ontkennen en weigeren het contract op te zeggen. Ik krijg ook nog steeds maandelijkse facturen, die ik niet betaal omdat ik al klant ben bij Engie en daar alles betaal. Kunnen jullie mij aub helpen want dit sleept al 8 maanden aan.

Berichten (2)

ELEGANT

Naar: J. L.

05/01/2024

Beste,Wij hebben uw mail omtrent de klacht voor klantennummer K2432212-34 op naamvan Louw Jordy goed ontvangen.Na een grondige evaluatie van het dossier blijkt dat het aardgascontractcorrect is afgesloten en de bijbehorende facturen zijn gecrediteerd.Echter, voor het elektriciteitscontract hebben wij nog niet de benodigdegoedkeuring ontvangen om het contract af te sluiten de aanvraag hiervoorbevindt zich momenteel in behandeling.Ondertussen zijn de voorschotfacturen voor december en januari geannuleerd,en de klant zal hiervoor annuleringsfacturen ontvangen.Ik heb het dossier doorgestuurd naar de betrokken medewerker dieverantwoordelijk is voor deze kwestie en wacht momenteel op verdereinformatie van Fluvius. Wij streven ernaar om spoedig met relevante updateste komen en dit dossier adequaat af te handelen.Hopend u hiermee voldoende gea¯nformeerd te hebben, ik wens u nog een fijnedag.Met vriendelijke groeten,VirginieUw Elegant-dossierbeheerder *Elegant*Kleine Nieuwedijkstraat 53/22800 Mechelen------------------- Oorspronkelijk bericht -------------------*éééé

J. L.

Naar: ELEGANT

05/01/2024

Dit bericht heb ik al meerdere keren gekregen in de laatste 6 maanden. Dus dat geloof ik niet meer. Ik heb u zelf de documenten van Fluvius al meerdere keren bezorgd en nog steeds is er niks veranderd.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform