Terug

weigering toekenning premie na verplichte aanvraag digitale meter

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. S.

Naar: FLUVIUS

10/12/2021

Beste,Sinds januari ligt onze nieuwe zonnepanelen installatii op ons dak. Wij zouden voor zekerheid kiezen en een premie bij Fluvius/ laamse overheid aanvragen ipv de terugdraaiende teller.Aanvraag ingediend in februari 2021, volledig dossier met keuring, legplan, facturen etc... Pas in september/ oktober krijgen we de melding dat we eerst nog een digitale meter verplicht moeten aanvragen alvorens aanspraak te kunnen maken op de premie. Wij doen zoals gevraagd de aanvraag digitale meter. Deze wordt de week erop geplaatst. Factuur volgt nog die week onmiddelijk +/- 75€, omdat we dit zelf hebben aangevraagd. Ook krijgen we dan doodleuk de melding dat we geen aanspraak kunnen maken op de premie omdat onze aannemer niet beschikt over Rescert nummer, hetgeen in de kleine lettertjes staat. Wij hebben dus betaald voor een digitale meter (terwijl dit anders kosteloos is). En daarinboven mislopen we onze premie van 900€. Er had minstens een melding mogen komen bij indiening van de premie aanvraag in februari, of in de tussenperiode tot oktober, dat we hoe dan ook geen recht hebben op een premie omwille van het Rescert nummer die onze aannemer niet heeft. Dan hadden wij gebleven bij de terugdraaiende teller en de premie aanvraag laten vallen. Wij voelen ons dan ook zwaar belazerd door Fluvius en de Vlaamse overheid. Fluvius neemt geen digitale meters terug, wij dienen te betalen voor de meter, en we krijgen geen premie. En als we klagen wordt er gewezen om het feit dat we niet in orde zijn met het Rescert nummer. Wij hopen dat anderen niet in deze situatie terecht komen.

Berichten (1)

FLUVIUS

Naar: C. S.

06/01/2022

Wij hebben het onderzoek naar uw klacht afgerond.Op de infopagina op de website van Fluvius(s:www.fluvius.be/nl/themaremiesremies-voor-huishoudelijke-klantenremie-zonnepanelen) alsook in het informatieblad dat u op dezelfde webpagina vindt, wordt toegelicht dat de aannemer die de zonnepanelen plaatst ofwel zelf over een certificaat van bekwaamheid (RESCERT) moet beschikken of de installatie laat valideren/controleren door iemand die hierover beschikt.Omdat dit een expliciete premievoorwaarde, is, bepaald door de Vlaamse Overheid, is het RESCERT nummer verplicht in te vullen bij de registratie van uw premie-aanvraag.De premie kan dus niet toegekend worden als niet aan deze voorwaarde voldaan werd.Hebt u nog vragen of opmerkingen, dan horen wij dat graag.Klachtenbehandeling dienst PremiesFluvius s:www.fluvius.be/disclaimer


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform