Terug

Weigering terugbetaling

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Bestelling

Klacht

S. D.

Naar: Cool blue

20/08/2025

Beste medewerkers van TestAankoop, Ik richt mij tot u omdat ik hulp nodig heb bij een probleem met een bestelling bij Coolblue. Ondanks herhaalde pogingen om mijn bestelling te ontvangen, is deze nooit geleverd. Ik heb uitdrukkelijk gevraagd om het pakket aan de deur of bij de inkom achter te laten. Coolblue beweerde echter dat zij aan mijn deur zijn geweest, terwijl ik de hele dag thuis was aan het werk en niemand heb gezien. Tot drie keer toe werd ik naar een afhaalpunt gestuurd zonder resultaat. Toen ik vervolgens vroeg om mijn geld terug te storten, weigerde het bedrijf dit en is mijn account geblokkeerd. In plaats van een oplossing te bieden, heb ik drie e-mails ontvangen waarin mijn gedrag werd veroordeeld, met dreigementen richting mij. Dit is bijzonder absurd en illustreert hun problematische en systematische leugens. Door deze gang van zaken ben ik boos geworden en wilde ik iemand persoonlijk spreken, maar dat is nooit gelukt. Op WhatsApp kreeg ik geen reactie meer. Ik hoop dat u mij kunt ondersteunen om het bedrag van €175 terug te krijgen en deze kwestie op te lossen. Bij voorbaat dank voor uw hulp. Met vriendelijke groet, Steven De Ruyver

Berichten (5)

Cool blue

Naar: S. D.

21/08/2025

Beste, Als eerste wil ik je bedanken voor het melden van je klacht. Namens het management van Coolblue neem ik jouw klacht in behandeling. We hebben de klacht goed ontvangen en gaan deze situatie zo snel mogelijk de nodige aandacht geven. Op dit moment hebben we nog niet alle informatie om meteen inhoudelijk te reageren. We gaan nog even verder in het onderzoek. Bij een positieve uitkomst, wil ik je alvast laten weten dat een terugbetaling geen mogelijkheid is, aangezien de klant met een cadeaukaart heeft betaald. Dit bedrag komt dan als tegoed op het account van de klant te staan. Zodra er een update is, nemen we contact met je op. Bedankt voor je geduld! Met vriendelijke groet, Noa van Coolblue Backoffice Medewerker Alles voor een glimlach. Coolblue.be Borsbeeksebrug 28 2600 Berchem E-mail: klantenservice@coolblue.be Tel: 03 808 27 00 On August 20, 2025 at 6:45 :PM GMT+2 klachten@test-aankoop.be wrote: ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

S. D.

Naar: Cool blue

21/08/2025

Beste, Bedankt voor uw bericht van 21/08/2025. Ik wens nogmaals te benadrukken dat het product waarvoor ik €175 betaalde nooit geleverd is, ondanks herhaalde beloften en drie vergeefse verplaatsingen naar een afhaalpunt. In plaats van een oplossing heb ik enkel mails ontvangen waarin mijn gedrag in vraag werd gesteld, compleet naast de kwestie en volkomen ongepast voor een webshop. Dit ervaar ik als bijzonder klantonvriendelijk en zelfs intimiderend. Uw voorstel om het bedrag enkel als tegoed op mijn geblokkeerd account te plaatsen, is uiteraard geen oplossing. Dat tegoed is voor mij volledig onbruikbaar. Ik verwacht dan ook dat het bedrag wordt teruggestort, hetzij rechtstreeks op mijn bankrekening, hetzij via mijn account bij Woolsocks, waar de cadeaubon oorspronkelijk werd aangekocht. Volgens de Belgische consumentenwetgeving is een terugbetaling verplicht wanneer een bestelling niet wordt geleverd. Uw huidige houding is dus niet alleen onaanvaardbaar, maar ook juridisch onhoudbaar. Gezien de ernst van de situatie, de vele ongemakken en de manier waarop ik behandeld ben, acht ik bovendien een bijkomende compensatie gepast. Ik laat dit aan uw beoordeling, maar verwacht minstens een terugbetaling zonder verdere vertraging. Aangezien Testaankoop deze klacht opvolgt, ga ik ervan uit dat er op korte termijn een correcte oplossing komt. Met vriendelijke groet, Steven De Ruyver

S. D.

Naar: Cool blue

22/08/2025

Beste, Bedankt voor uw bericht en de toegestuurde creditnota van €175. Ik wens er echter op te wijzen dat een creditnota bevestigt dat er een bedrag van €175 terug te betalen is. Het omzetten van dit bedrag naar een tegoed op mijn Coolblue-account is géén geldige oplossing, temeer omdat mijn account geblokkeerd is en ik dat tegoed dus niet kan gebruiken. Ik eis dat dit bedrag wordt teruggestort op mijn bankrekening (of desgevallend via Woolsocks, waar de cadeaubon oorspronkelijk werd aangekocht). Daarnaast wil ik formeel weten wie verantwoordelijk was voor de eerdere e-mails waarin mijn “gedrag” werd veroordeeld. Deze communicatie was ongepast, intimiderend en heeft mijn vertrouwen in uw firma volledig ondermijnd. Ik wens deze zaak correct af te sluiten door: 1. Terugbetaling van het volledige bedrag van €175 in geld. 2. Een duidelijke toelichting over de eerder verzonden mails en de verantwoordelijke(n). Aangezien Testaankoop dit dossier opvolgt, verwacht ik dat dit spoedig en correct wordt geregeld. Met vriendelijke groet, Steven De Ruyver

Cool blue

Naar: S. D.

25/08/2025

Hoi, Als eerste wil ik je bedanken voor het melden van de klant zijn klacht. Namens het management van Coolblue neem ik de klacht in behandeling. Ik heb je feedback intern doorgespeeld. Zodra we meer nieuws hebben, laten we het je natuurlijk meteen weten! Het is lastig om precies te zeggen hoe lang het duurt, omdat we ook afhankelijk zijn van de reacties van andere afdelingen. We hopen je zo snel mogelijk een update te kunnen geven! Je hoort van ons! Met vriendelijke groet, Mei-Lan van Coolblue Backoffice medewerker Alles voor een glimlach Heb je een vraag? Regel het zelf via Mijn Coolblue Of bezoek onze klantenservicepagina Het beste Assortiment binnen jouw handbereik On August 22, 2025 at 3:45 :PM GMT+2 klachten@test-aankoop.be wrote: ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

Bemiddeling door Testaankoop 25 augustus 2025

Test Aankoop

Naar: S. D.

25/08/2025
Dit antwoord is privé

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform