Beste Testaankoop,
Ik richt mij tot u omdat ik hulp nodig heb bij een probleem met een bestelling bij Coolblue. Graag dien ik hierbij een officiële klacht in omtrent de afhandeling van mijn retourzending met betrekking tot bestelling 93231175.
Ik had 23/11/2025 een bestelling geplaatst bij Coolblue voor een bedrag van € 899,00. Ik besliste uiteindelijk deze ongeopend en in de originele doos waarmee de bestelling toekwam terug te sturen. Op 24/11/2025 had ik de bestelling dezelfde dag nog geretourneerd. Tot mijn verbazing ontving ik later van Coolblue een mail waarin werd meegedeeld dat mijn terugbetaling wordt geweigerd omdat de bestelling volgens hun beoordeling “niet compleet” (leugens) zou zijn, en dat ze ook niet kunnen zeggen waarom. Bovendien werd mij ook wijsgemaakt dat er een “onderzoek” werd gestart met Bpost en werd ik doorverwezen naar Bpost om dit verder op te nemen. Ik heb vandaag Bpost gecontacteerd en er werd helemaal geen “onderzoek” gedaan, dit waren gewoon leugens van Coolblue. Coolblue houdt klanten aan het lijntje met leugens als “een onderzoek gestart” dit kun je ook teruglezen in al hun reviews.
Toen ik vervolgens vroeg om mijn terugbetaling, weigerde het bedrijf dit en vergezeld van ongepaste en intimiderende dreigementen richting mij. Dit is bijzonder absurd en illustreert een zorgwekkend niveau van onprofessionaliteit en onterechte beschuldigingen.
Ik wil hierbij benadrukken dat deze bewering onjuist is. De bestelling werd volledig en in de originele staat en verpakking teruggestuurd. De insinuatie dat de retourzending onvolledig zou zijn, is dan ook ongegrond. Gezien het bovenstaande verzoek ik u dan ook dringend om mijn volledige terugbetaling alsnog onmiddellijk te verwerken.
Ik vertrouw erop dat Coolblue deze situatie professioneel zal rechttrekken. Indien dit niet naar behoren wordt opgelost, zie ik mij genoodzaakt verdere stappen te overwegen.
Ik hoor graag spoedig van u.
Met vriendelijke groet,
Djanetta Gaitamirova