Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. R.

Naar: TUI Belgium Retail & TUIfly (TUI Airlines Belgium)

18/05/2021

Geachte,Aangezien uw diensten het niet nodig vinden mijn klacht te beantwoorden, dien ik deze opnieuw via deze weg in.Ik boekte vorig jaar een reis via jullie. Omwille van de heersende Covid uitbraak heb ik de reis geannuleerd via Mijn Tui, zoals voorgeschreven met aanvaarding van de te betalen annulatievergoeding.Daarna ontving ik een mail van uw diensten met de vraag naar mijn akkoord voor de afrekening en mijn rekeningnummer voor de terugbetaling van het saldo van het voorschot €429,58.Hier zou ik volgens u te laat op gereageerd hebben, waardoor u weigert om mij dit saldo terug te betalen. Na mijn eerdere aangetekende brieven en ingebrekestelling naar u toe, ontving ik laatst een mail met de melding dat ik niet correct zou geannuleerd hebben (zijnde via telefoon ipv via mijn tui) en dat ik ook niet per kerende op die mail mijn annulatie bevestigde, terwijl u de annulatie wel degelijk registreerde op 22/6/2020 via MIJN TUI (waar ik foto van heb) en er in de mail van de annulatie enkel de bevestiging van de annuleringskosten gevraagd wordt, niet naar de bevestiging van de annulatie zelf. Mijn eerste annulatie aanvraag dateert dus niet van 12/08/2020 zoals door u aangenomen wordt.Aangezien uw argumenten dus kant nog wal raken, verzoek ik u alsnog, via deze weg dan maar, mij het bedrag van €429,58 terug te storten en dit dossier, dat nu al bijna een jaar loopt, af te ronden.Alvast bedankt.Met vriendelijke groeten,

Berichten (1)

TUI Belgium Retail & TUIfly (TUI Airlines Belgium)

Naar: D. R.

20/05/2021

Beste, Bovenstaand dossier is nogmaals onderzocht.Wij verwijzen hierbij naar ons schrijven van 22 december 2020. Opnieuw komen wij tot de conclusie dat wij alle aangebrachte elementen in rekening namen bij de bepaling van ons huidig antwoord. Dit betekent dan ook dat we ons standpunt behouden.Steeds tot uw dienst,Met vriendelijke groeten,Quality Control. Zonder nadelige erkenning en met behoud van al onze rechten. Met vriendelijke groeten,Quality After SalesGistelsesteenweg nr. 1B-8400 OostendeFax: +32(0) 59 56 59 56


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform