Terug

Weigering terugbetaling

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. F.

Naar: CENTER PARCS

08/02/2021

Mijn naam is Amber en ik ben een 26-jarige reiziger die in oktober 2020 een last minute boekte bij Sunparks omdat onze reis naar de States in het water viel. Toen de regering een week later besliste om ook de vakantieparken te sluiten, konden we ook deze vakantie op onze buik schrijven.Ik mailde naar het contact center van Sunparks/Centerparcs voor een terugbetaling toen jullie via een algemene mail vroegen of ik een voucher of een nieuw verblijf wou boeken. Ik heb volgens het Europees Consumenten Centrum nochtans recht op een terugbetaling: Als het vakantiepark uw boeking annuleert, bijvoorbeeld vanwege het coronavirus, dan heeft u recht op de terugbetaling van uw geld. Het vakantiepark mag u een voucher aanbieden, deze hoeft u niet te accepteren. Ook kan u een voorstel worden gedaan voor het wijzigen van de boekingsdata. Hiermee hoeft u niet akkoord te gaan. U heeft dan nog steeds recht op terugbetaling. Los van de HISWA RECRON regeling.Ik heb zelf ook toerisme gestudeerd dus ik ken genoeg vrienden in de toerismewereld die vertellen hoe moeizaam het allemaal verloopt. Maar jullie communicatie stoort me mateloos. Jullie weigeren om af te wijken van de voucher en als ik jullie wijs op mijn recht op terugbetaling reageren jullie dit: Op de voucher wordt een geldigheidsdatum vermeld. Indien deze datum is verstreken en de voucher werd niet gevalideerd, wordt het geld 1 maand na deze vervaldatum, teruggestort op uw rekening en daarna krijg ik zelfs geen reactie meer. Ik ben een wereldreiziger die een vakantie voor 165 euro voor 4 nachten in de Kempense Meren als laatste morele reisalternatief zag in oktober 2020. Ik ben niet van plan om in 2021 te verblijven in een vakantiehuis dat ondertussen al minstens 280 euro kost voor hetzelfde aantal nachten. Ik begrijp erg goed dat jullie de voucher naar voren duwen. Maar ik vind het allesbehalve professioneel dat deze wordt opgedrongen, mijn dossier meteen als afgehandeld beschouwd wordt zonder verder antwoord. Ik heb echt geen zin om een jaar op mijn geld te wachten. Ik boekte mijn vliegtuigtickets naar de States via Joker. Ook zij drongen aan op een voucher. Toen ik hen erop wees dat ik een terugbetaling prefereerde, hebben ze meteen de juiste stappen ondernomen. Dat is professionalisme. Hier zal ik volgende keer zeker nog een vakantie bij boeken. De voucher ter waarde van 165 euro viel op 4 december 2020 in m'n mailbox. Te gebruiken tot november 2021. De meerprijs zelf op te leggen uiteraard... Of wachten tot 2022 op een eventuele terugbetaling? Nee dankjewel.Vriendelijke groeten,Amber Francken


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform