Weigering terugbetaling na wijziging-annulering van reis
Geachte mevrouw/heer,
Op 20 maart 2024 heb ik bij u een reis/verblijf geboekt. Op dezelfde dag heb ik de boeking geannuleerd. Ik vroeg om de terugbetaling van 1099 euro. Dit was een boeking met gratis annulatie.
Op 20 maart 2024 liet u mij weten dat u mijn boeking annuleert voor een bedrag van 1038.38€ (vanwaar dit bedrag begrijp ik niet). Toch zie ik het bedrag niet terug staan op mijn rekening. Dit heb ik nagevraagd aan mijn bank. Zij bevestigen dat het bedrag niet is teruggestort.
Op 3 april 2024 zie ik dat er terug een bedrag van 1099.80€ van mijn rekening is gegaan ondanks ik op dezelfde dag een annulering heb aangevraagd. Waarom dit is gebeurd begrijp ik niet. De Booking gaf een gratis annulering aan. En volgens jullie gegevens zou dit allemaal in orde moeten zijn.
Sindsdien probeer ik uit alle macht om mijn geld terug te vorderen. Ondertussen hoor ik keer op keer van de telefonisten een ander verhaal waarom dit niet in orde is of juist wel in orde is.
Jullie vertellen mij dat jullie mij al verschillende mails hebben gestuurd met jullie antwoorden. Tot nu toe heb ik nog nooit iets ontvangen van jullie. Jullie beweren dat ik een email-adres heb opgegeven die ik niet eens ken. In mijn account staat mijn exacte email-adres. Bij vroegere boekingen had ik nooit problemen met mijn boekingen op dit email-adres. Hoe komt het dat jullie opeens een ander email-adres gebruiken die ik niet ken?
Dit is een verhaal dat al 4 maanden duurt. Zoals ik heb aangekondigd ga ik nu stappen ondernemen via testaankoop om mijn geld terug te vorderen.
Ik vraag u daarom nogmaals om binnen de 3 dagen het bedrag van 2198.80€ euro op mijn bankrekening te willen betalen. Dit schrijven geldt als ingebrekestelling.
Bij gebrek hieraan, zal ik alle mogelijke stappen ondernemen om mijn rechten te vrijwaren.
Met vriendelijke groet,
Bijlagen:
• Kopie bevestiging boeking
• Kopie betalingsbewijs
• Kopie mededeling wijziging/annulering