Terug

Weigering terugbetaling ticket

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Vertraging trein

Klacht

J. V.

Naar: MIVB

22/09/2024

Beste, Op 5 september had in een vlucht naar Valencia om 8:30. Hiervoor nam ik de trein vanuit Gent St. Pieters om 4:41 richting Brussel Zuid en zou daar dan moeten overgestapt hebben. Ik had al ingerekend dat er misschien eventuele vertraging zou kunnen zijn en heb daardoor zeker de vroegste trein genomen. Bij vertrek uit Gent St. Pieters bleek er echter al direct 20 min vertraging te zijn waardoor ik zeker al mijn aansluiting zou missen, de volgende aansluiting kwam pas 30 min later en werd uiteindelijk ook geschrapt waardoor ik 100% zeker mijn vlucht niet meer zou halen. Hierdoor heb ik op Brussel Zuid nog een taxi moeten nemen naar de luchthaven (50 Euro). NMBS weigert dit ticket terug te betalen omdat ik zo gezegd geen 60 min vertraging zou hebben opgelopen. Ik kan u garanderen, moest ik geen taxi hebben genomen, dat ik zeker weten meer dan 1 uur zou kwijtgespeeld zijn en mijn vlucht grandioos gemist zou hebben. De volgende aansluiting was al zeker 30 min later ( + uiteindelijk schrapping) dan diegene die ik zou moeten hebben gehad, + 20 min vertraging van eerste trein in Gent St. Pieters geraak ik zeker boven de 60 min. Nmbs ik vraag u vriendelijk om deze situatie te herbekijken aangezien ik denk dat jullie hier zeker een fout in hebben gemaakt en ik ook genoodzaakt was om een ander vervoersmiddel te gebruiken en jullie ticket mij dus vrijwel nutteloos was. Met vriendelijke groeten, Julien Vandenheede

Berichten (1)

MIVB

Naar: J. V.

02/10/2024

Beste meneer Vandenheede We hebben uw reactie via Testaankoop goed ontvangen.Uw reactiekreeg daar de referentie @@REF_ID@bc7abcea50c9cc4a37@REF_ID@@. Op 5 september 2024 reisde u van Gent-Sint-Pieters naar Brussels Airport-Zaventem via Brussel-Zuid. De trein die u nam vanuit Gent-Sint-Pieters liep een vertraging van 12 minuten op bij aankomst in Brussel-Zuid, waardoor u uw aansluiting miste naar Brussels Airport-Zaventem. U besliste hierop verder te reizen met een taxi om zeker nog op tijd te zijn op de luchthaven. We begrijpen dat dit voor u geen aangename ervaring was, waarvoor onze oprechte excuses. Bedankt om uw ervaring met ons te delen Stiptheid is onze prioriteit. We doen er alles aan om het spoorverkeer zo vlot mogelijk te laten verlopen. Jammer genoeg kunnen er zich onvoorziene omstandigheden voordoen, waardoor er toch vertraging ontstaat. Intern nazicht wijst uit dat uw trein IC1503 een vertraging van 12 minuten opliep door kabeldiefstal tussen Gent en Brussel. Hierdoor miste u uw aansluiting met de trein IC3602 die u om 05:35 in Brussels Airport-Zaventem zou gebracht hebben. De eerstvolgende trein naar Brussels Airport-Zaventem vanuit Brussel-Zuid, namelijk de IC2804 met vertrek om 05:36, werd voor diezelfde reden (kabeldiefstal) afgeschaft. Om 05:45 vertrok vanuit Brussel-Zuid de trein IC9211. Deze kwam toe in Brussels Airport-Zaventem met een vertraging van 3 minuten om 06:10.Met deze trein zou u een totale vertraging van 35 minuten opgelopen hebbenop uw origineel aankomstuur van 05:35. Vanaf 60 minuten vertraging betalen we uw ticket volledig terug. Aangezien uw vertraging minder dan 60 minuten bedroeg, komt u helaas niet in aanmerking voor een compensatie. Voor deze reden werd uw compensatieaanvraag afgewezen. Meer info over onze compensatieregeling vindt u op onze website. Hebt u nog vragen? Reageer gerust en we antwoorden zo snel mogelijk. U kunt ons ook alle werkdagen van9u tot 13u bereiken op 02 607 20 23. Met vriendelijke groeten, Emma Customer care officer NMBSCustomer Services Customer Care National B-CS.6423 Hallepoortlaan 40, B-1060 Brussel Als NMBS hechten wij veel belang aan de tevredenheid van onze klanten, mogen wij u daarom vragen om even de tijd te nemen en de onderstaande enquête volledig te doorlopen. In welke mate bent u tevreden met ons antwoord op uw reactie? Klik hieronder op het antwoord dat u wenst te geven. Uw antwoord, de inhoud van uw oorspronkelijke vraag en uw persoonsgegevens helpen ons onze dienstverlening te verbeteren. Om deze bijlage te kunnen openen dient u Acrobat Reader te installeren ':get.adobe.com/reader/'. Uw privacy is belangrijk voor ons en we doen dan ook al het nodige om deze te respecteren. Uw persoonsgegevens zullen enkel gebruikt worden door NMBS, NV van publiek recht (Frankrijkstraat 56, 1060 Brussel) en haar onderaannemers. We bezorgen uw gegevens nooit zonder uw toestemming aan derden die deze zouden gebruiken om hun eigen producten of diensten aan te prijzen. Meer informatie *** IRecNo:[] SrvReqNo:[82469147] SubjNo:[26825832]: Deze lijn niet verwijderen aub *** Oorspronkelijke tekst Van:klachten@test-aankoop.beAan:contactcenter@b-rail.beCC:Verzonden:22.09.24 00:45:24Onderwerp:[external]Weigering terugbetaling ticket ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform