Terug

Weigering terugbetaling takelkosten

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

N. H.

Naar: Auto5

25/02/2020

BesteOp 11/02/2020 haalde ik mijn wagen op bij Auto 5 Brugge na een groot onderhoud. Ik had gevraagd dit uit te voeren en mij te verwittigen indien er extra mankementen opdoken. Bij afhaling kreeg ik te horen dat mijn remschijven aan vervanging toe waren, maar dit zou ik later doen. Ik kreeg ook de bevestiging dat mijn wagen terug helemaal in orde was.Na afhaling reed ik 6km naar de fitness aan het begin van de Maalse Steenweg. Na een uur vertrok ik daar weer maar viel mijn wagen stil net buiten de parking. De wagen startte wel nog, maar door een laag toerental kon ik er niet meer veilig mee rijden.Ik zette me aan de kant en belde meteen Auto5. Zij vertelden me dat ik op eigen kracht moest proberen de wagen terug brengen. Bij gebrek aan oplossing van hun kant, was de conclusie dat ik zelf een takeldienst zou moeten bellen. Aan de telefoon werd mij verteld dat de werknemer zelf niet kon bepalen of dit terugbetaald zou worden, maar dat dit eventueel via de manager kon geregeld worden.Toen ik de wagen opnieuw binnenbracht kreeg ik de opmerking 'dat de mechanieker al had gemerkt dat de wagen vreemd reed wanneer ik deze binnenbracht'. Dit had ik zelf niet ondervonden, en bovendien mag ik toch verwachten dat dit volledig zou opgelost worden na een groot onderhoud twv 273EUR.Na een dag kreeg ik de melding dat mijn luchtmassameter defect was. Plots bleek ook dat dit niet op te sporen was bij het groot onderhoud (ondanks het feit dat men vond dat mijn wagen zich vreemd gedroeg). Dus moest het stuk wel kapot gegaan zijn na afhaling (maw in de 6km die ik ermee reed).Aangezien het defect volgens de interne (!) analyse a) niet op te sporen viel bij het groot onderhoud, en b) moet opgetreden zijn ná het groot onderhoud, zou ik deze kosten voor de herstelling (284EUR) en de takelkosten (120EUR) zelf moeten dragen.Kort: ik bracht mijn wagen (die perfect reed en vlot startte) binnen voor een preventief onderhoud. Ik kreeg de garantie dat deze terug goed was voor een lange tijd. Na betaling van 273EUR en een rit van 6km valt mijn auto plots in panne.Na betaling van de herstellinskosten (284EUR) en de takelkosten (120EUR), ben ik 404EUR armer dan vooraf geraamd, en ben ik het volledige vertrouwen in Auto5 kwijt.Dat ik moet instaan voor de herstellingskosten aan de luchtmassameter, wil ik nog aanvaarden. Was dit tijdens het groot onderhoud aan het licht gekomen, had ik deze ook betaald.Ik vind het echter niet kunnen dat ik zelf moet instaan voor het takelen én takelkosten op 6km van de garage, nadat mij verzekerd werd dat mijn wagen in goede staat was.Ik hoop op een vlotte oplossing van de kant van Auto5, anders ben ik genoodzaakt verdere stappen te ondernemen.??Met vriendelijke groeten

Berichten (4)

Auto5

Naar: N. H.

26/02/2020

Beste klant,Wij besvestigen ontvangst van uw e-mail.Aangezien wij voorurend aan de kwaliteit van onze prestaties en service werken, zijn uw opmerkingen zeer belangrijk voor ons.Ik stuur uw mail door naar de manager van Brugge om meer informatie.Wij neem zo snel mogelijke contact met u opMet vriendelijke groet,FREDERIC, Customer Advisor Auto 5On di 25 feb 2020 16:56:06 CET, klachtenbox@test-aankoop.be

Auto5

Naar: N. H.

28/02/2020

Beste klant,Je kunt naar Auto5 Brugge gaan en om Gunther vragen, het is de manager.Hij zal de nodige regelingen treffen.Met vriendelijke groetenFREDERIC, Customer Advisor Auto 5

N. H.

Naar: Auto5

03/03/2020

Beste FredericBedankt voor het snelle antwoord en goede opvolging. Ik ga zo snel mogelijk langs. Met vriendelijke groetenNicolas

N. H.

Naar: Auto5

03/03/2020

Beste FredericBedankt voor het snelle antwoord en goede opvolging. Ik ga zo snel mogelijk langs. Met vriendelijke groetenNicolas


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform