Beste,Op 10 november 2023 heb ik een bestelling geplaatst op bol.com voor het artikel 'Felina – Weftloc – Shapewear – 8276 - Sand - Maat 100'.Bij de productinformatie wordt nergens melding gemaakt van het feit dat er op dit artikel beperkingen zijn van het herroepingsrecht. In tegendeel wordt er melding gemaakt van 30 dagen bedenktijd en gratis retourneren. Bij het plaatsen van de bestelling werd er geen enkele melding gemaakt van uitsluiting op het herroepingsrecht, evenmin in de mails die werden gestuurd over de levering van dit artikel. Pas na het aanmelden van het retourneren via Bol.com (welke overigens zonder enige probleem ging) ontvang ik van de onderleverancier LIN'S LINGERIE een mail met daarin de melding dat het artikel niet wordt aanvaard als de sealing van de verpakking werd doorbroken: We wensen U graag te informeren dat uw artikel enkel retour kan indien de sealing verpakking niet werd verbroken en verwijzen hiervoor graag naar de algemene verkoopsvoorwaarden opgesteld door bol.com en waarmee u akkoord ging bij het plaatsen van uw bestelling.Indien de verzegeling van de sealing verpakking toch verbroken werd heeft u beslist af te zien van uw herroepingsrecht en komt uw artikel niet in aanmerking voor retour. In dit geval wensen wij informatief te verduidelijken dat het geen nut heeft uw artikel retour te versturen, vermits vergoeding niet van toepassing is en uw artikel niet aan de retourvoorwaarden voldoet.Pas na het ontvangen van deze mail van de onderleverancier vind ik helemaal onderin de doos een minuscuul papiertje (3 op 8 cm) met daarop de melding dat het artikel niet kan worden geretourneerd om hygiënische redenen. Ik begrijp als klant zéér goed dat er beperkende voorwaarden zijn op het heroepingsrecht, maar dan moet een klant wel duidelijk op voorhand worden geïnformeerd dat er een beperking van toepassing is op dit artikel. Pas na het aanmelden van de retour word ik hier per mail over geïnformeerd. De onderleverancier stelt: Bij het plaatsen van uw bestelling bent U akkoord gegaan met de algemene verkoopsvoorwaarden opgesteld door de juridische dienst van bol.com en verwijst naar punt 8 van artikel 10 van de algemene verkoopsvoorwaarden van bol.com: Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken Echter, de onderleveranier neemt de inleiding van artikel 10 van de algemene verkoopsvoorwaarden van bol.com niet in acht: De ondernemer kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht, maar alleen als de ondernemer dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.De ondernemer heeft in casu duidelijk nagelaten om dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst te vermelden. Gezien de inleiding van artikel 10 als geldende voorwaarden niet wordt nageleefd door de onderleverancier, kan deze zich onmogelijk beroepen op punt 8 van artikel 10. Ik heb om dit aan te kaarten op 14 en 15 november reeds twee uitgebreide mail gestuurd naar de onderleveranier met bewijsstukken. Ik heb drie reacties per mail ontvangen van de onderleverancier (op 14, 15 en 29 november). De klantvriendelijkheid is ver zoek in deze mails en zij beantwoorden op geen enkele manier het punt dat ik niet op voorhand, conform de algemene verkoopsvoorwaarden, werd geïnformeerd dat er een beperking op het herroepingsrecht van toepassing is op dit artikel. Aangezien ik er met de onderleverancier duidelijk niet uitkwam heb ik reeds driemaal telefonisch contact opgenomen met de klantendienst van bol.com (op 15, 18 en 25 november). Zij stellen steeds dat een interne dienst zal onderzoeken of de onderleveranier LIN'S LINGERIE hun algemene voorwaarden volgt. Op Google review zijn er alvast meerdere gelijkaardige klachten terug te vinden. In de praktijk lijkt bol.com verder geen gevolg te geven aan deze bedenkelijke handelingswijze van hun onderleverancier. In tegendeel op 29 november ontvang ik een mail van de onderleveranier waarin staat: Case is klaar als een klontje en werd perfect correct afgehandeld. Case werd volledig afgesloten in samenspraak met alle diensten van bol.com.Ik wens het artikel in de oorspronkelijke staat (maar met doorbroken sealing verpakking) te retourneren én ik wens het bedrag van mijn cadeaubon te kunnen recupereren. Met de meeste hoogachting,