Terug

weigering recht op herroeping

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

R. D.

Naar: VakantieVeilingen

15/11/2022

Beste, ik kocht via vakantieveilingen 2 keer 2 tickets voor Bobbejaanland. Er stond duidelijk bij dat je als koper binnen de 14 dagen de aankoop kon herroepen. Ik krijg de facturen van mijn aankoop via email en klik op de link om te zien wat er exact op staat. Alles lijkt OK en we beginnen te plannen. Echter door onvoorziene omstandigheden gaan we het pretpark niet meer kunnen bezoeken. De tickets werden op 9 september gekocht en op 19 september breng ik de klantendienst op de hoogte van het feit dat ik de aankoop wil annuleren. Dat blijkt volgens de klantendienst onmogelijk te zijn omdat er reeds een uniek waardebonnummer werd gegenereerd. Ik antwoorde dat Het feit dat er een uniek waardebonnummer gegenereerd werd (wat logisch is voor een waardebon) kan niet de reden zijn om de annulatie tegen te houden. Daarop kwam na een aantal dagen de volgende reactie :Bedankt voor je reactie!Het is inderdaad helaas niet meer mogelijk om deze veilingen te annuleren. Je hebt de vouchers namelijk al geopend en dit betekend dat ze op gebruikt komen te staan. Zoals ook te zien onder Wanneer kun je niet annuleren, is het niet mogelijk om een veiling te annuleren als deze al is gebruikt.Waarop ik reageerde :Als u met 'openen' downloaden of afprinten bedoeld dan zijn we uitgepraat... Natuurlijk heb ik die vouchers gedownload en afgeprint. Ik wil toch weten wat er opstaat???Dat doet toch iedereen! Als dat een reden is om het herroepingsrecht te omzeilen dan moet u dat niet vermelden bij de aankoop van vouchers want dan kan niemand een aankoop herroepen. Voor jullie is de zaak daarmee blijkbaar afgehandeld terwijl ik nog steeds verwacht dat mijn tickets terugbetaald gaan worden.Nergens staat er dat het openen of afprinten van de gekochte tickets het recht op herroeping zou annuleren. Trouwens bij de tickets is het noodzakelijk om te reserveren. Het lijkt me logisch dat de waardebon op het moment van de reservering pas op gebruikt komt te staan...Ik verwacht dan ook dat mijn aankoop wordt terugbetaald omdat ik binnen de 14 dagen mijn ongebruikte dienst heb herroepen net zoals in de voorwaarden vermeld staat.Met vriendelijk groet.

Berichten (6)

VakantieVeilingen

Naar: R. D.

15/11/2022

Hi Klachtenbox, Bedankt voor je bericht, het referentienummer van jouw bericht is 2242629. Op dit moment is het erg druk bij ons op de klantenservice. We doen ons best om jouw vraag binnen 7 dagen te beantwoorden.   Neem een kijkje bij onze veelgestelde vragen, wellicht staat het antwoord op je vraag hier al tussen. Met vriendelijke groet, Het team van VakantieVeilingen

VakantieVeilingen

Naar: R. D.

16/11/2022

Beste , Bedankt voor je berichtje (klacht).   Wij hebben het ordernummer nodig waar het in dit geval om gaat, zodat we kunnen inziet welke veiling het is en je verder te kunnen helpen. We kunnen dan kijken of het mogelijk is om tot een oplossing te komen! Graag zie ik je reactie met het ordernummer tegemoet!   Ik wens je nog een fijne dag verder! ) '‹ Heb je nog vragen? Laat het ons weten. We helpen je graag.   Met vriendelijke groet, Kiki Veilingadviseur VakantieVeilingen s:www.vakantieveilingen.be/service Op Di, 15 Nov om 8:50 PM , Klachtenbox schreef: Deze e-mail en de inhoud daarvan zijn vertrouwelijk en uitsluitend bestemd voor de persoon of entiteit aan wie deze is geadresseerd. Indien deze e-mail niet voor u is bestemd, verzoeken wij u ons daarover te informeren en de e-mail en eventuele kopieen daarvan volledig te verwijderen. Talpa Network is niet aansprakelijk voor de juiste en volledige verzending van de inhoud van deze e-mail of voor de tijdige ontvangst ervan. Talpa Network garandeert niet dat deze e-mail vrij is van virussen, intercepties, of de tussenkomst van onbevoegde derden en is niet aansprakelijk voor eventuele schade als gevolg daarvan. Talpa Network B.V. is geregistreerd bij de Kamer van Koophandel onder nummer 72013176.         Deze e-mail en de inhoud daarvan zijn vertrouwelijk en uitsluitend bestemd voor de persoon of entiteit aan wie deze is geadresseerd. Indien deze e-mail niet voor u is bestemd, verzoeken wij u ons daarover te informeren en de e-mail en eventuele kopieen daarvan volledig te verwijderen. Talpa Network is niet aansprakelijk voor de juiste en volledige verzending van de inhoud van deze e-mail of voor de tijdige ontvangst ervan. Talpa Network garandeert niet dat deze e-mail vrij is van virussen, intercepties, of de tussenkomst van onbevoegde derden en is niet aansprakelijk voor eventuele schade als gevolg daarvan. Talpa Network B.V. is geregistreerd bij de Kamer van Koophandel onder nummer 72013176.

R. D.

Naar: VakantieVeilingen

16/11/2022

Beste,de ordernummers zijn 40299335 en 40296549.mvg

VakantieVeilingen

Naar: R. D.

16/11/2022

Hi Klachtenbox, Bedankt voor je bericht, het referentienummer van jouw bericht is 2244569. Op dit moment is het erg druk bij ons op de klantenservice. We doen ons best om jouw vraag binnen 7 dagen te beantwoorden.   Neem een kijkje bij onze veelgestelde vragen, wellicht staat het antwoord op je vraag hier al tussen. Met vriendelijke groet, Het team van VakantieVeilingen

VakantieVeilingen

Naar: R. D.

20/11/2022

Hi Klachtenbox, Je hebt van ons nog geen bericht ontvangen, maar we zijn je niet vergeten. Het is wat drukker dan normaal waardoor we nog niet aan je vraag of klacht zijn toegekomen. We willen je vragen geen nieuwe berichten te sturen, we zorgen zo snel mogelijk voor terugkoppeling op je vraag! Mocht je inmiddels al een antwoord hebben gevonden of is je vraag niet meer nodig, wil je dit dan aan ons laten weten? Dankjewel voor je geduld! Met vriendelijke groet, Het team van VakantieVeilingen

VakantieVeilingen

Naar: R. D.

29/11/2022

Beste Raf, Ontzettend vervelend dat je geen gebruik hebt kunnen maken van je Bobbejaanland tickets. Ik heb de klacht bekeken en in dit geval had je wel recht op 14 dagen herroepingsrecht. Je tickets konden niet geannuleerd worden mocht het ticket geldig zijn op 1 vaste datum of al gebruik van hebt gemaakt. Wij hebben de 2 veilingen alsnog voor je geannuleerd en de 2 veilingbedragen teruggestort naar je Banc contact. Onze excuses voor het ongemak en een fijne dag verder! Heb je nog vragen? Laat het ons weten. We helpen je graag.   Met vriendelijke groet, Tamara Veilingadviseur VakantieVeilingen s:www.vakantieveilingen.be/service Op Wo, 16 Nov om 7:12 PM , Klachtenbox schreef:   Deze e-mail en de inhoud daarvan zijn vertrouwelijk en uitsluitend bestemd voor de persoon of entiteit aan wie deze is geadresseerd. Indien deze e-mail niet voor u is bestemd, verzoeken wij u ons daarover te informeren en de e-mail en eventuele kopieen daarvan volledig te verwijderen. Talpa Network is niet aansprakelijk voor de juiste en volledige verzending van de inhoud van deze e-mail of voor de tijdige ontvangst ervan. Talpa Network garandeert niet dat deze e-mail vrij is van virussen, intercepties, of de tussenkomst van onbevoegde derden en is niet aansprakelijk voor eventuele schade als gevolg daarvan. Talpa Network B.V. is geregistreerd bij de Kamer van Koophandel onder nummer 72013176.             Deze e-mail en de inhoud daarvan zijn vertrouwelijk en uitsluitend bestemd voor de persoon of entiteit aan wie deze is geadresseerd. Indien deze e-mail niet voor u is bestemd, verzoeken wij u ons daarover te informeren en de e-mail en eventuele kopieen daarvan volledig te verwijderen. Talpa Network is niet aansprakelijk voor de juiste en volledige verzending van de inhoud van deze e-mail of voor de tijdige ontvangst ervan. Talpa Network garandeert niet dat deze e-mail vrij is van virussen, intercepties, of de tussenkomst van onbevoegde derden en is niet aansprakelijk voor eventuele schade als gevolg daarvan. Talpa Network B.V. is geregistreerd bij de Kamer van Koophandel onder nummer 72013176.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform