Beste,
Betreft: Coppens Mandy, Kerkevelden 72 c, 2560 Nijlen
Mevr. Coppens is in begeleiding bij het OCMW van Nijlen en zij heeft mij gevraagd voor haar op te treden.
Zij wenst een klacht in te dienen tegen Telenet.
Aanleiding is de weigering van Telenet om de huidige digibox van mevr. Coppens om te ruilen naar een TVbox. Als reden geeft Telenet aan dat er een onbetaalde factuur is ten bedrage van 133,38 euro die dateert van 2010. Enerzijds geeft Telenet aan de factuur niet meer te kunnen bezorgen. Zij argumenteren dat mevr. Coppens de factuur in 2010 ontvangen heeft en zij op basis daarvan de betaling kan verrichten. Toch kon Telenet telefonisch wél het verschuldigde bedrag én de gestructureerde mededeling geven. Anderzijds kreeg ik ook enkele malen het antwoord dat de factuur bij Intrum, een incassobureau zit. Ik nam contact op met Intrum en zij verzekerden mij via mail dat zij geen openstaande facturen meer hebben op naam van mevr. Coppens. De informatie die ik van Telenet kreeg, is bijgevolg zeer onduidelijk.
Het betreft hier een factuur van 2010. Mogelijks is de factuur verjaard.
Telenet argumenteert dat de omruiling van de digibox naar een TVbox niet kan gebeuren o.w.v. de achterstallige betaling. Nochtans heeft het één niets te maken met het ander.
Telenet geeft zeer onduidelijke boodschappen. Ik heb zelf 5 à 6 maal gebeld naar Telenet en kreeg vaak een andere boodschap: wel of geen achterstallige betaling, factuur bij Interim (incasso) of niet,... Naar aanleiding van een telefonisch contact met Telenet dd. 22/01/2025 beweerde één van de medewerksters dat er geen enkel probleem was en dat mevr. Coppens in een Telenetwinkel de omruiling kon doen. Op 23/01/2025 ging mevr. Coppens naar de Telenet winkel in Herentals waar zij prompt werd weggestuurd omwille van de niet-betaalde factuur.
Mevr. Coppens volgt momenteel een opleiding waarvoor zij absoluut internet nodig heeft. Zij kan het zich niet permitteren zonder internet te vallen.
Ik stuurde uiteindelijk op 5/02/2025 een aangetekende brief naar Telenet om het probleem aan te kaarten en dat ik ten laatste op 12/02/2025 een antwoord van hen verwachtte. Ik noch mevr. Coppens kregen tot op heden een antwoord.
Ten einde raad richt ik mij tot u in de hoop een oplossing te vinden voor dit probleem en uit de impasse te raken.
Als bijlage vindt u de aangetekende brief.
Alvast bedankt voor uw medewerking.
Met vriendelijke groeten,
Ann Geerts,
maatschappelijk werkster OCMW Nijlen
ann.geerts@nijlen.be