Terug

Weigering om te boarden

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Instappen

Klacht

B. R.

Naar: RYANAIR

18/02/2025

Beste, Zondag 9/2/2025 hadden wij een vlucht met Ryanair Fr2941 vanuit Charleroi naar Faro. Mijn vriend , Fransman met vaste verblijfskaart voor België, werd geweigerd. Wij vliegen regelmatig met Ryanair alsook met anderen maatschappijen, nog nooit problemen gehad met verblijfskaart. Nu echter werd hij dus geweigerd en werden wij behandelt als misdadigers. We werden weggestuurd door de zeer onvriendelijke en onprofessionele dame aan de gate die onmiddellijk 2veiligheidsagenten er ij riep. Wij waren verbijsterd, wisten niet wat te doen. Van ga weg, opzij, u mag niet mee enz hebben wij dan maar rechtsomkeer gemaakt. Daar stonden wij om 6u 's ochtends in een luchthaven waar niets open is qua politie ed. Dus bus op naar Brussel en klacht alsook verlies/ diefstal van documenten gedaan. Op aanraden van politie. Maar onze vlucht was echter al weg! Wij hebben dan tikets geboekt via Transavia en geen probleem. Na 5dagen contact proberen te zoeken met Ryanair via mail,telefoon,balie luchthaven Faro, Franse ambassade en consulaat kreeg ik iemand aan de lijn (Ryanair) vanuit Polen. Deze was niet beviegd om ons te helpen. De Franse ambassade had al een mail verstuurd met daarin de uitleg dat ze Bruno moesten aanvaarden op de retourvlucht. Aangekomen op Faro 15/2/2025 werd hij aan de balie echter weer geweigerd! Zaterdag dus Ambassade niet bereikbaar. Resultaat vlucht weer weg zonder ons aan boord. Dus terug nieuwe tikets via Transavia naar Brussel. Om en bij zijn wij 850€ongeveer armer(tikets,bus,ubers,en trein) en voelen wij ons behandelt als misdadigers! Wij zouden graag klacht indienen en recuperatie van onze tikets krijgen . Kunnen of willen jullie ons hierbij helpen aub Met vriendelijke groeten Robeyn Belinda en Arnaud Bruno

Bemiddeling door Testaankoop 18 februari 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform