Terug

Weigering om energieovereenkomst uit te voeren

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

E. S.

Naar: Eneco

15/06/2024

Beste, - begin april 2024 heb ik een huis gekocht. - op 9/04/204 werd via mijnenergie.be mijn nieuwe elektriciteits-en gascontract bevestigd. zie bestand1 - op 10/04/2024 via mail van Eneco overzicht gekregen van de energieovereenkomst. zie bestand2. voor gas startdatum 09/04/2024 voor elektriciteit startdatum 01/06/2024 ? waarom 01/06/2024 ? (= bewust ?) - Eneco gecontacteerd om dit aan te passen naar 09/04/2024 zoals gas. Mail Eneco 12/04/2024 dat dit in orde komt. zie bestand3 en 4. - op 14/04/2024 mail ontvangen met contractgegevens gas. = in orde - enkele malen telefonisch contact gehad met Eneco om zsm overeenkomst elektriciteit uit te voeren. - Na 2 maanden NOG STEEDS GEEN CONTRACT ELEKTRICITEIT GEKREGEN !! - Ondertussen brief van Fluvius ontvangen over het onwettig gebruik van elektriciteit met uitleg wat mij mogelijk te wachten staat. - Omdat mijn inziens dit geen incompetentie is van Eneco maar dit contract bewust niet in orde wordt gebracht, op 10/06/2024 klacht ingediend bij Eneco (case nr 13071342). Zie bestand5. - En in de hoop dat er nu eindelijk enige voortgang zou komen in de overeenkomst van 09/04/2024, werd het nog erger ! Eneco stuurt op deze klacht zonder schroom een mail beginnend met ("zoals afgesproken hebben we een contractvoorstel voor je opgemaakt....") zie bestand6. - Aja, dan volgt er nog een mail van Eneco dat ik mijn inschrijving moet bevestigen alsof ik nog geen klant ben. zie bestand7. - Hoe schaamteloos kan men zijn ! Om niet alleen te weigeren om de afgesloten energieovereenkomst contractueel vast te leggen, maar dan ook nog doodleuk als antwoord op de klacht een ander contractvoorstel te mailen en inschrijving te laten bevestigen. - Op 12/06/2024 heb ik als antwoord hierop de situatie van april tot nu nog eens klaar en helder uitgelegd met bijlagen. En u 2 dagen de tijd gegeven alvorens verdere aktie te nemen. - Omdat ik tot op heden (15/06) geen reactie heb gekregen, deze klacht. - Nog even melden dat ik op 11/06 om 13:26 een telefoontje van U heb gekregen, maar na mijn naam gezegd te hebben, heeft men na 3 seconden de verbinding verbroken (waarom ?) * Weigering om electriciteitscontract van energieovereenkomst van 09/04/2024 op te maken. * Communicatie beneden alle niveau. * Listige WANPRAKTIJKEN om te onttrekken aan vastgelegd energieovereenkomst en nieuw voorstel op te dringen. + Heel dit wansmakelijk verhaal bezorgd ons (mijn vrouw en ik) al meer dan 2 maanden frustraties en psychisch leed. Daarom dat een schadevergoeding meer dan logisch is.

Berichten (2)

Bemiddeling door Testaankoop 15 juni 2024

Eneco

Naar: E. S.

26/07/2024

Beste Ernest, Aangaande je klacht kan ik je het volgende informeren. Allereerst kan ik je geruststellen dat je tariefkaarten wel degelijk startten op de staratum van je contract, en gelden voor een periode van één jaar (net als je welkomstpromoties). Bij nazicht merk ik dat het contract aangemaakt werd via de online vergelijkingswebsite Mijn Energie. In deze online aanvraag stonden de gevraagde staratums 9/04/2024 voor aardgas en voor elektriciteit 1/06/2024 (een aanvraag tot wissel van leverancier). Je aardgascontract werd dus meteen met de gevraagde staratum aangevraagd. Voor elektriciteit vroegen we dus eerst een contract aan voor staratum 1/06/2024 (zoals online gevraagd), maar ontvingen wij een rechtzetting vanuit de markt. Er moet namelijk steeds een actief contract zijn voor elke periode dat een meter actief stond, hierdoor kregen wij vanuit de markt de opdracht om de levering te startten vanaf datum 6/04/2024 (datum waarop de vorige eigenaar/bewoner het contract stopzette). Met andere woorden, je tarieven en promoties voor elektriciteit gelden vanaf 6/04/2024 tot 5/04/2025. Betreffende je meterstanden, als leverancier zijn wij niet bevoegd om meterstanden te registreren. Elke meterstand die wij factureren, ontvangen wij van de netbeheerder, Fluvius. Fluvius is de eigenaar van je meter en zij zijn in Vlaanderen bevoegd voor het opnemen en registreren van meterstanden. Wanneer je als klant aangeeft dat een meterstand niet juist is, kunnen wij een rechtzetting aanvragen bij Fluvius. Verder is het Fluvius die beslist of ze deze rechtzettingsaanvraag aanvaarden of niet. Ik merk dat dit voor jou ook gebeurde na contact met onze diensten. Voor aardgas heeft Fluvius je meterstand aangepast. We maakten dan ook een correctiefactuur voor je op. Je vindt bijgevoegd terug. Nog een fijne dag toegewenst. Met vriendelijke groeten, Stijn – Eneco.Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.beVerzonden: donderdag 4 juli 2024 18:00Aan: FM_externalcomplaints FM_externalcomplaints@eneco.comOnderwerp: Vervolg van klachten 10354637+10412113 : foute afrekening‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

Eneco

Naar: E. S.

26/07/2024

Beste Ernest,Ik verwijs je hierin naar het antwoord verstuurd voor klacht 10412113.Nog een fijn weekend toegewenst.Met vriendelijke groeten,Stijn - EnecoVan: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be namens klachten@test-aankoop.be klachten@test-aankoop.beVerzonden: zondag 23 juni 2024 12:00Aan: FM_externalcomplaints FM_externalcomplaints@eneco.comOnderwerp: Vervolg op klacht 10354637 : Pesterijen ? ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform