Beste Ernest, Aangaande je klacht kan ik je het volgende informeren. Allereerst kan ik je geruststellen dat je tariefkaarten wel degelijk startten op de staratum van je contract, en gelden voor een periode van één jaar (net als je welkomstpromoties). Bij nazicht merk ik dat het contract aangemaakt werd via de online vergelijkingswebsite Mijn Energie. In deze online aanvraag stonden de gevraagde staratums 9/04/2024 voor aardgas en voor elektriciteit 1/06/2024 (een aanvraag tot wissel van leverancier). Je aardgascontract werd dus meteen met de gevraagde staratum aangevraagd. Voor elektriciteit vroegen we dus eerst een contract aan voor staratum 1/06/2024 (zoals online gevraagd), maar ontvingen wij een rechtzetting vanuit de markt. Er moet namelijk steeds een actief contract zijn voor elke periode dat een meter actief stond, hierdoor kregen wij vanuit de markt de opdracht om de levering te startten vanaf datum 6/04/2024 (datum waarop de vorige eigenaar/bewoner het contract stopzette). Met andere woorden, je tarieven en promoties voor elektriciteit gelden vanaf 6/04/2024 tot 5/04/2025. Betreffende je meterstanden, als leverancier zijn wij niet bevoegd om meterstanden te registreren. Elke meterstand die wij factureren, ontvangen wij van de netbeheerder, Fluvius. Fluvius is de eigenaar van je meter en zij zijn in Vlaanderen bevoegd voor het opnemen en registreren van meterstanden. Wanneer je als klant aangeeft dat een meterstand niet juist is, kunnen wij een rechtzetting aanvragen bij Fluvius. Verder is het Fluvius die beslist of ze deze rechtzettingsaanvraag aanvaarden of niet. Ik merk dat dit voor jou ook gebeurde na contact met onze diensten. Voor aardgas heeft Fluvius je meterstand aangepast. We maakten dan ook een correctiefactuur voor je op. Je vindt bijgevoegd terug. Nog een fijne dag toegewenst. Met vriendelijke groeten, Stijn – Eneco.Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.beVerzonden: donderdag 4 juli 2024 18:00Aan: FM_externalcomplaints FM_externalcomplaints@eneco.comOnderwerp: Vervolg van klachten 10354637+10412113 : foute afrekening