Terug

WEIGERING OM BESTELDE AUTO CONFORM BESTELBON TE LEVEREN

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: DAMS BVBA

10/01/2017

Aan Nissan Garage Dams in GeelBij jullie een auto gekocht maar geen levering omdat de deal te gunstig is voor ons als klant? Het is ongelooflijk maar waar....Op 28 september 2016 kochten we bij jullie een nissan note. Eind oktober kregen we bericht dat de auto er was.Toen we langskwamen bleek echter dat de verkoper waarmee we de verkoop afsloten er niet meer was. Er waren blijkbaar onregelmatigheden.Tijdens een volgend gesprek in uw kantoor zei U(de zaakvoerder) dat de levering van de wagen niet conform het verkoopcontract geleverd zou worden. De verkoper had een te voordelige verkoopprijs gegeven en ook met de gratis te leveren opties ging u niet akkoord. Maar uw verkoper is uw werknemer en als werkgever bent u verantwoordelijk voor zijn verkoopsstrategie. Wij als consument hebben wel een wettelijk verkoopcontract. Wij moesten dus maar een tegenvoorstel doen . Als eerlijke consument waren we wel omver geblazen door deze onverwachte reactie.Gedurende de volgende weken heb ik mails gestuurd om de status van de levering te checken. Zelf heeft U me 3x gebeld (steeds naar aanleiding van een van mijn mails maar nooit op eigen initiatief) en reeds bij het eerste telefoongesprek hebben wij een tegenvoorstel gedaan maar zonder resultaat. Als consument heb ik echter wel recht op een correcte behandeling . De aankoop van een wagen is voor ons wel een belangrijke zaak en geen alledaagse deal zoals bij u misschien het geval is.Ook testaankoop heeft u reeds 2x aangeschreven om uw schriftelijk standpunt te vragen maar zonder resultaat. Ook Nissan Belux heb ik gevraagd om te bemiddelen maar geen schriftelijk antwoord van uw kant.U houdt ons reeds meer dan twee maanden aan het lijntje zonder een duidelijk standpunt in te nemen. Het is echt wel onprofessioneel en klantonvriendelijk. Als uw verkoper een deal afsluit waarmee u niet akkoord bent dan moet u dit met hem uitpraten. Een klant mag hier niet de dupe van zijn. Een goede garagehouder neemt zijn verantwoordelijkheid en verschuilt zich niet achter stilzwijgen. Ik verwacht dan ook een finaal standpunt. Als consument heb ik recht op een eerlijke behandeling wat tot nu toe echt niet het geval is.

Berichten (2)

DAMS BVBA

Naar: A. C.

11/01/2017

Beste,Wil toch wel het een en ander verduidelijken:de bestelbon aan de Heer Van Kerckhoven werd opgemaakt door een verkoper die inmiddels naar aan leiding van dit geval en nog een twintigtal andere zaken om dringende redenen is ontslagen:schriftvervalsing,diefstal enz. In het geval van de Heer Van Kerckhoven waren er twee bestelbons: 1 bestelbon in ons bezit(Met een vervalste handtekening van de bewuste verkoper) en de bestelbon van de Heer Van Kerckhoven waarop een pak gratis accessoires staan met een waarden van meer dan 4000 euro die niet stonden op onze bestelbon. Wij waren dus ten zeerste verwondert wanneer wij die bestelbon zagen. Wij hebben hem dan een voorstel gedaan om een gedeelte van die toebehoren gratis erbij te doen wat ons een verlies van 2000 euro zou betekenen op verkoop van die wagen wat wij wettelijk zelfs nog niet mogen,maar Van Kerckhoven is niet content en wil het onderste uit de kan!!!! Dit was niet een alleenstaand geval, maar alle gevallen zijn samen met de klanten opgelost geworden(wat ons duizenden euros gekost). Van Kerckhoven moest er zich van bewust zijn dat de toegiften naar hem gedaan door de verkoper niet realistisch waren,aangezien hij offertes had van andere garages die helemaal niet dezelfde voorwaarden konden bieden. Had Van Kerckhoven een beetje menselijk geweest en begrip had getoond voor de uitzonderlijke situatie had de zaak al lang opgelost geweest!!!!!!!!!Groetjes Dams Romain

A. C.

Naar: DAMS BVBA

11/01/2017

Beste,Ik heb geen enkele mail met een voorstel van uw kant gekregen maar bij deze ontvang ik graag aan mijn emailadres uw schriftelijk voorstel. Geloof me ook ik wil deze kwestie ook graag opgelost waarschijnlijk net zoals uzelf. Wanneer de zaak van de baan is kunnen we dit hier ook bekend maken en finaal afsluiten. Mvg, Frans


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform