Terug

Weigering herstelling

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Garantie

Klacht

S. T.

Naar: bol.com

16/11/2025

Geachte mevrouw/heer, Op 01/11/2024 kocht ik een Plantronics Hoofdtelefoon Bluetooth® & ANC BackBeat GO 810 Bone Wit in uw winkel en betaalde ik er €85 voor. Na 12 maanden vanaf de aankoop, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. Meer specifiek, de band van de hoofdtelefoon vertoonde snel breuken en kortelings brak hij daadwerkelijk in twee. Op 16 november 2025 e-mailde ik u om, gezien de aard van het product en de omvang van het geconstateerde defect, herstelling van het product onder garantie te vragen. Mijn verzoek is afgewezen omdat “fysieke schade (breuk) niet onder de garantievoorwaarden valt”. Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar, verzoek ik dan ook onverwijld en uiterlijk binnen de 14 dagen om herstelling van het product, dan wel om vervanging of terugbetaling van de koopprijs. Met vriendelijke groet, Stephanie Tordoir Bijlagen: · Orderbevestiging · Betalingsbewijs

Berichten (2)

bol.com

Naar: S. T.

17/11/2025

Beste Stephanie, Bedankt voor je bericht. De koptelefoon is besteld bij de partner en zij zijn verantwoordelijk voor de afhandeling van de garantiekwesties. We hebben je klacht voorgelegd bij de partner. Zij zullen contact met je opnemen. Met vriendelijke groet, Bol

S. T.

Naar: bol.com

18/11/2025

Hallo, Ik stuurde ook al naar Mervat, maar hun antwoord is niet echt klantvriendelijk. Antwoord Mervat: Beste Stephanie, Het zijn niet "mijn voorwaarden"maar de wet. Een proiduct die breekt na een jaar, is niet een fabricagefout. Na 6 maanden ligt de bewijslast bij u om te bewijzen dat het product niet degelijk is gefabriceerd. Omdat ik soortgelijke zaak in het verleden heb gehad en welke ik gewonnen heb, weet ik dat wat ik zeg is wat de wet voorschrijft. Een koptelefoon gaat niet vanzelf na een jaar breken. Bol.com is ook met mij eens over mijn oordeel. Met vriendelijke groet, Mervat BV Partner van bol


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform