Geachte mevrouw/heer,
Op 30/09/2023 kocht ik een Garmin Forerunner 55 (smartwatch) in uw winkel en betaalde ik er €159 voor.
Na 22 maanden vanaf de aankoop, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. Meer specifiek is de armband gescheurd, waardoor ik de horloge niet meer kan dragen.
Op 18/08/2025 ging ik naar de Krëfel-vestiging in Aalst om, gezien de aard van het product en de omvang van het geconstateerde defect, herstelling van het product onder garantie te vragen.
Mijn verzoek is afgewezen omdat armbandjes niet onder de wettelijke garantie zouden vallen, volgens de verkoper. Bij het naslaan van de wettelijke bepalingen blijkt echter dat elk onderdeel onder de garantie valt, ook bandjes.
Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar, verzoek ik dan ook onverwijld en uiterlijk binnen de 5 dagen om herstelling van het product, dan wel om vervanging of terugbetaling van de koopprijs. Ik vraag deze termijn omdat ik een amateurloper ben die aan het trainen is voor een loopevent, en hartslagmetingen zijn van groot belang voor kwalitatief te kunnen trainen.
Alvast bedankt voor uw constructieve houding,
Met vriendelijke groet,
Bijlagen:
· Aankoopbewijs
· Foto van het defect