Terug

Weigering herstelling binnen garantie & niet vermelden van algemene voorwaarden

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Garantie

Klacht

E. J.

Naar: KREFEL

23/01/2025

Geachte mevrouw/heer, Op 14/07/2023 kocht ik een Espressomachine Grind & Infuse Compact van het merk Solis in uw winkel en betaalde ik er 499€ voor. Na 16 maanden vanaf de aankoop, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. Meer specifiek, lekt de machine water. Op 29/11/2024 ging ik naar uw winkel filiaal in Sint-Denijs-Westrem om, gezien de aard van het product en de omvang van het geconstateerde defect, herstelling van het product onder garantie te vragen. Mijn verzoek is afgewezen omdat het toestel zware val of stootschade zou vertonen die aanleiding is van deze lekkage wat ik ten zeerste betwist. Ik kan het toestel bovendien niet terugkrijgen zonder te betalen. Deze voorwaarden werden me niet meegedeeld bij het inleveren van het toestel en ik hier geen akkoord voor gegeven. Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar, verzoek ik dan ook onverwijld en uiterlijk binnen de 7 dagen om herstelling van het product, dan wel om vervanging of terugbetaling van de koopprijs. Met vriendelijke groet, Els Jansen Bijlagen: · Orderbevestiging · Betalingsbewijs

Berichten (1)

Bemiddeling door Testaankoop 30 januari 2025

KREFEL

Naar: E. J.

10/02/2025

Beste Wij hebben jouw mail goed ontvangen. Op elke aankoop geldt er een garantieperiode van 2 jaar. Tijdens deze garantieperiode wordt elk technisch defect kostenloos hersteld of wordt het toestel desgevallend vervangen door een soortgelijk toestel. Indien het toestel defect is door een externe oorzaak of verkeerd gebruik, dan zijn er kosten verbonden aan de herstelling van jouw toestel. In dat geval zal je een offerte ontvangen. Op de offerte krijg je de keuze om het toestel te laten herstellen of onhersteld aan jou terug te laten bezorgen. Indien je ervoor kiest om het toestel onhersteld aan jou terug te bezorgen, dan worden er analyse- en bestekkosten aangerekend door de hersteller. We hebben een mail naar de klant doorgestuurd met een bestek zonder antwoord van de klant . Reden val druk stootschade ring afdichting piston houder deksel te vervangen wordt niet gedekt door de garantie. Met vriendelijke groeten, Cecile Customer Happiness Teammember krefel.be Krëfel nv Steenstraat 44 B-1851 Grimbergen --------------- Oorspronkelijk bericht --------------- Van: [klachten@test-aankoop.be] Verzonden: 23/01/2025 19:05 Aan: customercare@krefel.be Onderwerp: Weigering herstelling binnen garantie niet vermelden van algemene voorwaarden ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ref:!00D5I03dQ0g.!500Sf0GMA7d:ref


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform