Terug

Weigering herroepingsrecht

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. J.

Naar: KREFEL

12/03/2024

Beste,19 februari hebben we een televisie gekocht via 'click and collect' bij Krefel Oostende. Na installatie vonden we dat het toestel niet voldeed aan onze verwachtingen. De kleuren zijn enkel goed als je recht voor het toestel zit en vervagen vanaf een kleine kijkhoek (<10 graden). Bij een hoek van meer dan 45 graden is er van kleuren zelf bijna geen sprake meer. We zijn op zaterdag 24 februari naar de winkel gegaan om te melden dat we niet tevreden waren over het toestel. We hebben toen een telefoonnummer gekregen van de klantendienst van Krefel. De klantendienst heeft een herstel aanvraag gedaan bij LetMeRepair. Die hebben ons gecontacteerd om een beschrijving van het probleem door te sturen met foto's, wat we ook gedaan hebben. LetMeRepair heeft ons dan gecontacteerd met de melding dat onze beschrijving eigen is aan het model.Door deze beperking hebben we beslist om gebruik te maken van het herroepingsrecht zoals beschreven op de webpagina van Krefel (https://www.krefel.be/nl/verkoopsvoorwaarden#herroepingsrecht, https://www.krefel.be/nl/retour), namelijk dat je voor online aankopen en click and collect 30 dagen hebt om het toestel terug te brengen indien het niet voldoet.Op 9 maart zijn we met het toestel in de originele verpakking terug naar de winkel gegaan in Oostende. Daar weigeren ze het toestel terug te nemen zonder opgave van reden. Het enige wat ze gedaan hebben, is tegen onze zin, opnieuw een herstelaanvraag indienen wat ons zinloos lijkt. Wat we niet wisten toen we in de winkel waren is dat voor het herroepingsrecht online een formulier moet ingevuld worden. Ze hebben, in de winkel, nagelaten ons hierover te informeren. We hebben later op 9 maart dit formulier ingevuld, maar Krefel heeft hier nog geen gehoor aan gegeven.Wij wensen gebruik te maken van dit herroepingsrecht.

Berichten (4)

KREFEL

Naar: M. J.

14/03/2024

Beste Michael,Ik begrijp dat je misnoegd bent dat jou het herroepingsrecht werd geweigerd in ons filiaal te Oostende. Het is zo dat je een herroepingsrecht kan toepassen bij een aankoop online binnen de 30 dagen met volgende voorwaarden:ze enkel in die mate uitpakken en bekijken als nodig is om te kunnen beoordelen of u het goed wenst te behouden. Teruggestuurde goederen mogen gepast zijn, maar mogen niet gebruikt zijn.Zie onze algemene voorwaarden punt 6 s:www.krefel.be/nl/verkoopsvoorwaardenherroepingsrechtAangezien het toestel werd geïnstalleerd kunnen wij helaas het herroepingsrecht niet laten toepassen.De aanvraag werd doorgestuurd naar de hersteldienst van LG, namelijk Let Me Repair, die met jou contact zullen nemen om een datum in te plannen met de technieker.Het spijt mij dat we geen gunstig gevolg kunnen geven aan jouw mail en hopen dat je ons standpunt hierin begrijpt.Met vriendelijke groeten,HildeCustomer Happiness Teammemberkrefel.beKrëfel nv Steenstraat 44 B-1851 Grimbergen--------------- Oorspronkelijk bericht --------------- ref:!00D5I03dQ0g.!500Sf05hQNl:ref

M. J.

Naar: KREFEL

14/03/2024

Nee ik begrijp jullie standpunt helemaal niet omdat ze nergens op slaat. Let Me Repair heeft reeds bevestigd dat er volgens hen niets mis is met het toestel, jullie kunnen dit ongetwijfeld terugvinden in jullie dossier vermits jullie een aanvraag bij Let Me Repair gedaan hebben op 26 februari.Jullie voorwaarden zeggen duidelijk: 6.1 Dit herroepingsrecht wordt door Krëfel toegekend aan de consument om hem toe te laten het gekochte goed te beoordelen in omstandigheden vergelijkbaar met een winkeletalage.Zonder het toestel de installeren is dat nogal moeilijk, vinden jullie ook niet?Ook dit: 6.3 Je hebt tot 30 dagen na jouw aankoop recht om het artikel aan ons terug te bezorgen op voorwaarde dat het toestel zich in de originele verpakking en perfecte staat bevindt.We hebben het toestel terug ingepakt in de originele verpakking met alle onderdelen en in de staat zoals het gekocht is. Maar dit is zelf niet bekeken door de winkel, we werden zonder uitleg weggestuurd, terwijl we zelf uitgelachen werden. Het komt er dus op neer dat er geen herroepingsrecht is voor dit type product in tegenstelling tot wat er in de verkoopsvoorwaarden staat.We zien ons genoodzaakt om verdere stappen te ondernemen vermits jullie verkoopsvoorwaarden blijkbaar enkel bestaan om klanten aan te trekken maar jullie ze niet volgen. Dit is puur bedrog.

KREFEL

Naar: M. J.

15/03/2024

Beste Els,Het spijt me dat deze situatie jou zo een gevoel geeft. Dit zijn niet de waarden waar Krëfel voorstaat. We doen steeds het nodige om onze klanten zo goed mogelijk verder te helpen. Helaas kunnen wij in sommige situaties niet tussenkomen.Het is zo dat je een herroepingsrecht kan toepassen bij een aankoop online binnen de 30 dagen met volgende voorwaarden:"ze enkel in die mate uitpakken en bekijken als nodig is om te kunnen beoordelen of u het goed wenst te behouden. Teruggestuurde goederen mogen gepast zijn, maar mogen niet gebruikt zijn.Zie onze algemene voorwaarden punt 6 ": s:www.krefel.be/nl/verkoopsvoorwaardenherroepingsrechtAangezien het toestel werd geïnstalleerd kunnen wij helaas het herroepingsrecht niet laten toepassen.De aanvraag werd doorgestuurd naar de hersteldienst van LG, namelijk Let Me Repair, die met jou contact zullen nemen om een datum in te plannen met de technieker.Het spijt mij dat we geen gunstig gevolg kunnen geven aan jouw aanvraag.Met vriendelijke groeten,SandraCustomer Happiness Teammemberkrefel.beKrëfel nv Steenstraat 44 B-1851 Grimbergen ref:!00D5I03dQ0g.!500Sf05m0hC:ref

KREFEL

Naar: M. J.

20/03/2024

Beste mijnheer, mevrouw,Bedankt van je mail.Zoals we reeds in éérder mailverkeer hebben doorgegeven kunnen wij helaas geen gunstig gevolg geven aan jouw vraag om het herroepingsrecht toe te passen.Zie vorige mails Case00855468 - Klacht - Weigering herroepingsrecht - (CPTBE01985760-73) Case00853565 - Klacht - Weigering herroepingsrecht - (CPTBE01985760-73)Met vriendelijke groeten,HildeCustomer Happiness Teammemberkrefel.beKrëfel nv Steenstraat 44 B-1851 Grimbergen--------------- Oorspronkelijk bericht --------------- ref:!00D5I03dQ0g.!500Sf05qpWc:ref


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform