Terug

Weigering garantie

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Garantie

Klacht

D. D.

Naar: Toyota Belgium

24/06/2025

Beste, Ik ben de eigenaar van een toyota hilux van bouwjaar 2022 met +/- 50 000 km op de teller. Een paar weken geleden hoorde ik een geluid aan mijn motor en ben hiermee naar de garage gegaan. Bij onderzoek bleek dat er 2 bevestigings bouten van de aircopomp waren gebroken. Mijn wagen is hersteld geweest en er is een garantieaanvraag ingediend bij toyota, deze is geweigerd en ik zou zelf 1/3 van de factuur moeten betalen (1/3 voor toyota en 1/3 voor de dealer). Ik ben van mening dat ik eigenlijk niks zou moeten betalen omdat mijn auto op de moment van het defect nog geen 3 jaar oud was en +/- 47 000 km had. Toyota geeft 10 jaar garantie of tot 200 000 km volgens hun reclame. Ik heb de lijst met de onderdelen die on de garantie vallen opgevraagd en de aircopomp zit er wel degelijk tussen maar omdat deze niet stuk is word de garantie geweigerd. Ik ben zelf een autotechnieker met meer dan 20 jaar ervaring, ik heb de afbroken bouten gezien, naar mijn mening zijn deze afgebroken door slechte montage, te vast gedraaid waardoor ze zijn gerokken en hun sterkte verloren zijn ofwel zijn de bouten van slechte kwaliteit geweest. In geen van beide gevallen kan ik er zelf iets aan doen. Ik word al het ware gestraft omdat ik te snel naar de garage ben gereden, ik had beter doorgereden tot de pomp er was afgevallen en waarschijnlijk een berg extra schade had gemaakt,dan was alles wel garantie geweest. Ik heb reeds een mail gestuurd naar de garantie dienst van toyota maar kreeg te horen dat de " specialisten" hebben beslist dat het geen garantie was en dat dit niet meer onomkeerbaar was. Ik heb ook de vraag gesteld wat dan volgens de "specialisten" de reden was voor het breken van de bouten maar hier heb ik nog geen antwoord op gehad. Ik vind persoonlijk dat toyota eigenlijk "valse reclame " maakt met hun 10 jaar garantie tot 200 000 km. Mijn auto voldoed aan alle criteria om binnen deze garantie te vallen, hij is steeds op tijd op onderhoud geweest bij een officiële dealer. Ik snap dus niet waarom ik nog een deel van de factuur zou moeten betalen. Met vriendelijke groeten, Dierckx Dirk

Berichten (4)

Toyota Belgium

Naar: D. D.

24/06/2025

Website Helpcenter Yamina Vanden Hende (Toyota Belgium) 24 jun 2025 11:46 CEST Beste heer Dierckx, We bevestigen hierbij de goede ontvangst van uw klacht bij onze klantendienst van Toyota Belgium. We zijn de invoerder van Toyota Lexus Belgium Luxemburg Graag ontvangen we uw chassisnummer zodat we uw aanvraag verder kunnen onderzoeken en dit kunnen nagaan bij onze interne garantiedienst en de garage. Met vriendelijke groeten, Met vriendelijke groeten - Meilleures salutations - Best regards, Yamina Vanden hende Customer Relations Klachten 24 jun 2025 11:00 CEST Weigering garantie ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ Weigering garantie ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ Did you know that you could find an answer in our FAQ?Open link © 2025 Toyota Belgium [Y6P1RK-2NPMP]

D. D.

Naar: Toyota Belgium

24/06/2025

Beste, De chassis nr van mijn wagen is AHTBA3CD706215638 en de nr plaat is 1-UEH-642. Gr Dirk Dierckx

Toyota Belgium

Naar: D. D.

25/06/2025

Website Helpcenter Yamina Vanden Hende (Toyota Belgium) 25 jun 2025 09:33 CEST Beste heer Dierckx, We bevestigen de goede ontvangst van uw e-mail aan onze klantendienst Toyota Belgium. Bedankt om uw chassisnummer met ons te delen. Na controle hebben we vastgesteld dat alles in orde is. Ondertussen heeft de garage een commerciële tussenkomst aangevraagd, zodat u niet hoeft bij te betalen. Voor ons is alles nu in orde. Met vriendelijke groeten, Met vriendelijke groeten - Meilleures salutations - Best regards, Yamina Vanden hende Customer Relations Klachten 24 jun 2025 12:30 CEST Nieuw bericht van DIRK D ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ Nieuw bericht van DIRK D ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ Did you know that you could find an answer in our FAQ?Open link © 2025 Toyota Belgium [RKRE3P-31G43]

D. D.

Naar: Toyota Belgium

25/06/2025

Beste, Bedankt voor de feed back, ik ben blij met deze oplossing. Ik ga bij mijn volgende aankoop terug overwegen om een toyota te kopen, mijn vertrouwen in toyota België was even weg maar bij deze is dit terug hersteld. Met vriendelijke groeten, Dierckx Dirk


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform