Terug

Weigering garantie te verlenen

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

T. C.

Naar: ELECTRO DEPOT

18/01/2024

Beste,In noveber melde ik mijn toestel aan bij vts jullie dienstvoor reparatie begin december komt iemand langs en zegt pomp en verwarmingselement kapot ik bestel dat en kom dat maken ! We zijn half januari en nu inneens is er eergisteren beslist dat het te duur is om mijn machine te maken ! Hoe duur weet ik niet want de prijs offerte om het te maken krijg ik niet te zien ik moet blij zijn met 270€ en een kapot wasmachien Dat terwijl er in uw kleine lettertjes wel staat dat ik recht heb op reparatie tot een bepaald bedrag hoe hoog dit bedrag is staat nergens vermeld Als ik 5 minuten op google spendeer kan ik de onderdelen nodig om mijn machine te repareren aankopen voor 130€ incl btw en verzending orriginele en gloednieuwe onderdelen dan nog Dus “te duur” betwijfel ik ten zeerste ! Want het is jullie huismerk dwz dat zulke websites die stukken aankopen bij uw leverancier dus de prijs van die stukken zal voor jullie een pak lager zijn Wat de volledige kers op de taart is is dat ik 250€ heb uitgegeven aan de wasserette om mijn kledij proper te houden en jullie mij al meer dan 1 maand aan het lijntje aan het houden zijn zeker als jullie op jullie website stellen dat alles wat onherstelbaar is (zogezegd) opgehaald wordt dan herstellen jullie waar mogelijk (en gezien de stukken vrij voor handen zijn is dit dus te fixen) en dan verkopen jullie de machine door aan een nieuw gezin via een andere firma XXXXX genaamd Er is mij nooit het reparatie bedrag meegedeeld noch de offerte noch de vraag er gaat blijkbaar x € over de offerte wil je die bijleggen als wij komen repareren Voor 270€ koop ik geen nieuwe wasmachine en al heel zeker niet meer bij jullie want een cadeaubon wil ik echt niet hebben ! Daarbovenop de 250€ gemaakte kosten in de waserette die met de week met 20€ oplopen maakt dit voor mij een heel erg dure grap !

Berichten (1)

ELECTRO DEPOT

Naar: T. C.

03/02/2024

Beste Test AankoopJammer genoeg is wat de klant aankaart niet volledig. Het toestel heeft namelijk meer schade dan enkel de 2 producten die ze aankaart.  Het zou in dit geval gaan over 5 onderdelen die vervangen moeten worden voor het toestel.(totale kost incl. btw komt op 680,02 euro)  Dit zorgt ervoor dat de kostprijs hoger ligt dan de aankoopprijs waardoor we het toestel niet gaan kunnen maken.    Ik zet de proforma in bijlage van onze technische dienst. Hier kan je zien over welk bedrag het gaat. Wetende dat de aankoopprijs met de extra garantie op een totaal van  458,95 euro kwam. (369.95 product  + 89 uitbreiding garantie)  De voorwaarden van de uitbreiding van de garantie en de hoe of wat na de wettelijke 2 jaar. Staan op de klant hun kassaticket.Als de klant beweert deze niet gehad te hebben. We hebben ook ten allen tijde de voorwaarden aan de kassa liggen. Die ze perfect kunnen inlezen. (Alvorens de aankoop van de uitbreiding.) Alsook de uitleg die op de site vermeld staat. Maar wanneer de klant zijn kassaticket wenst via mail. Wordt eveneens deze uitleg gestuurd via mail naar de klant.  Hieronder vindt u de uitleg in verband met de uitbreiding.  10.2 TOEPASSELIJKE GARANTIEVOORWAARDENDeze voorwaarden zijn van toepassing op de reservaties met afhaling in de winkel en op de leveringen in afhaalpunten of thuis, in heel Belgie.Deze garanties bestrijken enkel de herstelling van het toestel na een schade die de goede werking ervan bea¯nvloedt en het resultaat is van een verschijnsel van inwendige oorsprong.Wanneer de herstellingskosten groter zijn dan de vervangingswaarde van het toestel of wanneer het toestel niet kan worden hersteld, kunnen wij naar eigen keuze het defecte toestel vervangen door een gelijkwaardig nieuw of hersteld toestel met vergelijkbare technische kenmerken, van hetzelfde merk of van een merk met gelijkwaardige naamsbekendheid, of we kunnen u een overnamebod doen op basis van de restwaarde van uw toestel.Definitie van de restwaarde van een product: reele verkoopprijs van het defecte product (kasticket) vermindert met de slijtage.Berekening van de slijtage: vermindering met 1,5% van de verkoopprijs, alle taksen inbegrepen, per maand vanaf het einde van de wettelijke garantie.Fijne dag verder!-- Yannick PeetersWinkeldirecteur Geel@  Yannick.peeters@electrodepot.bekurt.steelandt@electrodepot.be  (    0032 492 92 58 88ELECTRO DEPOT GEELAntwerpseweg 81D  -  2440 Geel  BE 0549 949 715


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform