Terug

Weigering boekenbon te gebruiken

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. V.

Naar: Standaard Boekhandel

15/12/2023

Geachte,mijn echtgenote en ik hebben allebei een klantenkaart van de Standaard Boekhandel. Ik kocht ook nog al eens een boekenbon voor mijn echtgenote omdat zij de grootste lezer was, soms ook als geschenk voor anderen.Mijn echtgenote is op 5 julu ll. onverwachts in haar slaap overleden.Bij het op orde brengen van haar spullen hebben wij nog een boekenbon gevonden van 100€ waarvan reeds 30€ gebruikt was en waar dus nog 70€ op stond. Die bon die wij nu gevonden hebben wordt zowel in de lokale winkel als bij de klantendienst geweigerd met al verklaring dat zij maximaal één maand speling toestaan.Ik vraag hierop voor deze bon een uitzondering te maken gezien de toch wel bijzondere en zo al voldoende pijnlijke omstandigheden.Bovendien op het moment dat zij overleden is was de bon nog geldig en had zij hem nog tot in augustus kunnen gebruiken, terwijl wij op geen enkele manier weet konden hebben van het bestaan van deze bon en zijn vervaldatum.Pas na de eerste rouw en het regelen van de successie enz. zijn wij er nu aan begonnen haar spullen te ordenen.Door deze houding van De Standaard heb ik ook onmiddellijk een nog lopende bestelling en mij abonnement bij Het Nieuwsblad geannuleerd.Jan Van de Cruys

Berichten (4)

Standaard Boekhandel

Naar: J. V.

15/12/2023

Contact: 1163160 Ontvangstbevestiging Beste heer/mevrouw , We hebben je bericht goed ontvangen en geregistreerdonder het nummer 1163160. Je mag bij verdere contactensteeds verwijzen naar dit contactnummer. We streven er naar omje vraagbinnende vijfwerkdagente beantwoorden. Alvast bedankt voor je begrip! Met vriendelijke groet, KlantendienstStandaard Boekhandel Je bericht aan Standaard Boekhandel Volg ons op: Volg ons op:

Standaard Boekhandel

Naar: J. V.

21/12/2023

Contact: 1163160 Onsantwoord Beste heer/mevrouw , Hartelijk dank voor je bericht. Allereerst willen wij ons oprecht medeleven betuigen voor het verlies vanuw echtgenote. Het spijt ons echter te moeten meedelen dat deboekenbon die u hebt ingediend helaas is vervallen. We begrijpen dat ditteleurstellend kan zijn, en we willen onze oprechte excuses aanbieden vooreventueel ongemak. Helaas kunnen we in dit geval geenuitzonderingen maken op het vervallen van de boekenbon. We vertrouwen op uwbegrip voor deze kwestie. Bovendien betreuren we het dat u uwbestelling hebt geannuleerd. We willen echter benadrukken dat wij geenabonnementen verkopen. Het lijkt erop dat er mogelijk enige verwarring isontstaan, maar ons bedrijf is niet gerelateerd aan de verkoop vanabonnementen. De Standaard is de krant die abonnementen aanbiedt, en wijzijn een ander bedrijf. Mocht u verdere vragen hebben of als eriets is waarmee wij u kunnen assisteren, neem dan gerust contact met ons op.We waarderen uw begrip in deze situatie en kijken ernaar uit u in de toekomstbeter van dienst te kunnen zijn. Met vriendelijke groet,Klantendienst Je vraag aan Standaard Boekhandel Volg ons op: Volg ons op:

Standaard Boekhandel

Naar: J. V.

21/12/2023

Contact: 1166567 Ontvangstbevestiging Beste heer/mevrouw , We hebben je bericht goed ontvangen en geregistreerdonder het nummer 1166567. Je mag bij verdere contactensteeds verwijzen naar dit contactnummer. We streven er naar omje vraagbinnende vijfwerkdagente beantwoorden. Alvast bedankt voor je begrip! Met vriendelijke groet, KlantendienstStandaard Boekhandel Je bericht aan Standaard Boekhandel Volg ons op: Volg ons op:

Standaard Boekhandel

Naar: J. V.

28/12/2023

Contact: 1166567 Onsantwoord Beste, We begrijpen dat het niet fijnis dat je boekenbon is vervallen. Door een vervaldatum duidelijk oponze boekenbonnen te vermelden, stimuleren we de klant om de bon ookeffectief te gebruiken. Zonder vervaldatum is het risico groter dat de bonin een schuif belandt en niet gebruikt wordt. Wat zonde is voor zowel deschenker als de ontvanger. Bijkomend is het zo dat hoe langer de bon nietingeruild wordt, hoe meer waarde hij verliest, m.a.w. minder waar voor hethetzelfde geld als de ontvanger bijvoorbeeld jaren wacht.De keuze van de directie om de termijn opéén jaar te zetten, werdgemaakt omdat we merken dat het overgrote deel heel snel wordt ingeruild,mede daar dit het ideale (eindejaars)geschenk is waarbijéén jaar decorrecte periode is. We begrijpen echter dat het mogelijk is dat je debon even uit het oog verliest, waardoor we een marge geven vanéénmaand na vervaldatum. Met vriendelijke groet, Klantendienst Je vraag aanStandaard Boekhandel Volg ons op: Volg ons op:


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform