Terug

Weigering bij opstappen vlucht + terugbetaling

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. T.

Naar: RYANAIR

26/09/2023

Beste,Op 23 september 2023 gingen wij op reis vertrekken naar Madrid. Daar stonden we dan op tijd op de luchthaven. Bij aankomst checken we onze bagage in, gaan we naar het toilet, gaan we door de douane, kopen we een koffiekoek en begeven we ons onmiddellijk naar de juiste terminal om ons vliegtuig tijdig te halen. Bij aankomst aan de balie voor ons vliegtuig: Ah Meneer Mahau daar bent u... Even niks wij wachten braaf, de collega van mevrouw is ondertussen aan het bellen met het boordpersoneel, ze zag ons ook staan maar negeerde ons gewoon. Plots terug haar collega ah ja oeps jullie zijn 0,58 seconden te laat om op te stappen. Wij hadden zoiets van nee excuseer ons u stond onze tijd te verdoen met andere zaken en nu weigert u ons nog aan boord? Na discussie mochten we nog steeds niet opstappen. De passagiers, lees nog een 30tig tal waren nog steeds aan het opstappen. Mevrouw vermeldde ons met een leuke grijns op haar gezicht dat we onze bagage konden gaan ophalen en onze vlucht konden omboeken. De bagage moest toevallig wel nog van het vliegtuig gehaald worden... 40 minuten later kon mijn vriend onze bagage van de band halen. Ik ging naar het loket van avia partner, ik dacht oh met een beetje hoop kunnen we op een andere vlucht, maar nee pas vanaf 30 september terug vluchten beschikbaar met RYANAIR voor Madrid. Het enige wat ze nog konden doen was onze binnen het zelfde land sturen en onze tickets omboeken, naar Barcelona, maar oh nee daarvoor moesten we nogmaals €600 bijleggen. En nee sorry dat kon ik niet betalen. Een jaar heb ik hiervoor gewerkt en gespaard maar niemand wil mij helpen, ryanair niet, brussels airlines niet en goedkopevliegtickets.be ook niet, maar ondertussen ben ik wel €485 euro kwijt, want ja een heenvlucht kon ook niet omdat we al niet er naar toe konden. Bellen gaat niet want er is toch niemand bereikbaar, mailen oh ja met eeuwen geduld misschien dat iemand ooit eens zin zal hebben om te antwoorden. Misschien dat andere mensen het normaal vinden om op deze manier behandelt te worden, maar ik niet. Wij hebben hard gewerkt en gespaard voor deze reis, maar door iemand die misschien haar dag niet had viel alles in het water. Onze dierbare seconden, minuten die zij liever op een andere manier spendeerden, daar hebben wij helaas geen boodschap aan. In het begin dacht ik nog ja misschien vraag ik wel een voucher aan, maar nee bedankt met zo een maatschappij wil ik helaas nooit meer van mijn leven vliegen. Het enige dat voor ons nog acceptabel zou zijn is een fameuze schadevergoeding, niet enkel onze ticket prijs, maar ook onze emotionele schade die we geleden hebben. Ik hoop oprecht om samen met uw diensten wel iets te kunnen bereiken. Ik kijk uit naar uw respons en uw hulp. Mvg


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform