Klacht
E. B.
Naar: De Watergroep
Beste, ik stel vast dat de Watergroep weigert de afrekening van 2025 te herberekenen op basis van de juiste gegeven die ik toen het doorgegeven en waar ook testaankoop jullie heeft op verwezen (Onderwerp: RE: klacht KB/2025/0321/r) Ik had op 8 juli 2025 naar jullie een email verstuurd waarin ik dacht, kennelijk verkeerd, dat jullie eindelijk het toch die eindafrekening hadden herberekent, maar waar ik dus fout was. Maar zelfs daarop hebben jullie niet geantwoord. Ik zal maar schrijven zoals het is, jullie antwoorden gewoon NIET op mijn mails vanaf de klacht en tussenkomst via test-Aankoop. Alleen dat jullie, de watergroep, op 15 april 2025 via Testaankoop mijn klacht goed hebben ontvangen. Vanaf dan gewoon niet, enkel een stilzwijgen en aanmaningen aanrekenen, om zo de rekening lekker aan te dikken. Ik heb al eerder vanaf jan 2025 vele emails geschreven naar jullie, maar jullie schrijven enkel afwijzende emails terug en op lage baan schuiven van mijn klachten. de emails zijn van mij niet meer te tellen en ook op jullie website heb ik al herhaaldelijk een klacht ingediend tegen jullie of heb ik op zijn minst gevraagd de afrekening te herberekenen. Mijn geduld is op en ik zal de nodige stappen zetten en vragen aan testaankoop hier in te bemiddelen en als het moet via een klacht via consumentendienst voor de klant. Nota: jullie = Watergroep
Berichten (3)
De Watergroep
Naar: E. B.
Beste mijnheer Buedts Ik heb uw klacht via Testaankoop in goede orde ontvangen. Op uw klacht die u indiende via de website van De Watergroep, mocht u reeds op 30/1/2025 een eerste antwoord ontvangen (zie bijlage), nadien werd dit antwoord nogmaals bevestigd door mijn collega mevrouw De Cooman. Gelet op het feit dat er 2 jaar op rij geen meterstand werd doorgegeven – u liet intussen weten dat u de meterstand hebt doorgegeven, maar dit kan ik niet terugvinden in ons klantenbeheersysteem – hadden we een foto nodig om de geraamde meterstand te annuleren en de correcte meterstand te registreren. U weigerde meermaals deze foto aan te leveren en bleef verwijzen naar de meterstand die op 30/12/2024 3045m³ zou zijn geweest. Naar aanleiding van ons telefonisch contact vorige week heeft u mij intussen een foto bezorgd, waarvoor dank. Ik voeg deze e-mail voor de goede orde ook toe in bijlage. Echter is op deze foto zichtbaar dat de meterstand 3.171m³ is op 25/7/2025. Indien uw meterstand op 30/12/2024 effectief 3045m³ was, betekent dit een verbruik van 126m³ op een periode van 7 maanden. De geraamde meterstand van 4/1/2025 werd intussen geannuleerd. Hierdoor ontvangt u heel wat creditnota’s ter annulering van de afrekening met nummer FAK250236415 ten bedrage van 669,43 euro en alle tussentijdse facturen die u sindsdien mocht ontvangen. De meterstand van 3.171m³ werd geregistreerd op datum van 25/7/2025. Gelet op het nog hogere verbruik resulteert dit alsnog in een zeer hoge afrekening met nummer FAK253839510 voor de periode van 5/12/2023 tot 25/7/2025 ten bedrage van 1.295,72 euro. Na verrekening met de betalingen die u uitvoerde voor de gecrediteerde tussentijdse facturen én de gedeeltelijke betaling van de afrekening FAK250236415, rest er een te betalen saldo van 394,75 euro. U ontvangt alle creditnota’s en de nieuwe correcte factuur ten laatste morgen via een aparte e-mail. Op basis van uw verbruik in de periode van 4/12/2023 tot 25/7/2025 heeft u een verwacht jaarverbruik van 133m³. Ter info: gemiddeld verbruikt een gezin van 2 personen 62m³ kraanwater per jaar. U verbruikt dus meer als het dubbel. Heeft u geen idee heeft vanwaar het hoge verbruik afkomstig is, raad ik u aan een lektest uit te voeren. Hiervoor noteert u de volledige meterstand (zowel de cijfers voor als na de komma) voor u gaat slapen, gedurende de nacht verbruikt u geen water. ’s Morgens noteert u de meterstand opnieuw alvorens terug water te verbruiken. Indien beide meterstanden niet exact hetzelfde zijn, heeft u een (verborgen) lek. Let op, het is heel belangrijk dat de hoofdkraan geopend is om deze test uit te voeren. Heeft u een lek gevonden is het uiteraard belangrijk dit zo snel mogelijk te laten herstellen. Indien u geen idee heeft waar het lek zich bevindt kan u best uw brandverzekering contacteren. In de meeste gevallen vergoeden zij een eerste lekdetectie om een lek op te sporen. Met vriendelijke groeten Marjolein Vermeulen ● Klachtencoördinator M +32 478 19 02 67 ● www.dewatergroep.be Ik werk niet op woensdagnamiddag Vind ons op Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: dinsdag 29 juli 2025 12:01 Aan: Klachtendienst De Watergroep klachtendienst@dewatergroep.be Onderwerp: Weigering afrekening juist te berekenen. De informatie verzonden met dit e-mailbericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde. Indien u de bedoelde ontvanger bent, gelieve dit bericht en/of de bijlagen enkel door te sturen naar bevoegde personen die er weet van moeten hebben. Gebruik van deze informatie door anderen dan de geadresseerde en gebruik door hen die niet gerechtigd zijn van de informatie kennis te nemen, is verboden. Indien u niet de geadresseerde bent of niet gerechtigd tot kennisneming, wordt u verzocht de afzender daarvan op de hoogte te brengen en het bericht te vernietigen.
De Watergroep
Naar: E. B.
Beste Wat is dit nu allemaal? U maakt 8 creditnota’s! 8 creditnota’s!!!!! Ik moest twee keer kijken of ik het wel goed zag. En dan heb ik alles twee of drie keer moeten herbekijken alvorens er ik er iets van begrijpen, een waarschijnlijk begrijp ik het nog niet volledig. Het enige dat ik begrijp is dat de raming ondertussen is geannuleerd! Maar wat houdt dat in? Dat ik ervan uit moet gaan dat die ramingen die bij jullie is geweest, dat die bekeken mogen worden als “nooit hebben bestaan?” Maar goed, ik wel nog dit duidelijk zeggen. - U laat nu weer uitschijnen datik gedurende de 2 jaar, er geen enkele watermeterstand zou zijn doorgestuurd. Wel ik blijf bij mijn standpunat ik dit wel heb gedaan maar dat iets fout is gegaan is wel duidelijk. Het is trouwens vorige week weer bijna fout gegaan, na uw telefoontje. Er was weer een miscommunicatie tussenu en mij. Waarom zou dat toen niet gebeurd zijn? - Dat er veel verbruik is, daar kan ik alleen zeggen dat we uw voorstel ten harte neem. En dat ik het voorbij jaar daar al de nodige stappen heb gezet. - De afrekening blijft hoog en heb de indruk dat u zich fixeert op het verbruik van de voorbij 7 maanden, maar niet op 19 maanden. En ik kan hier enkel over schrijven dat ik verbouwingen heb gedaan en problemen met de CV in die voorbij twee jaa. - Het voorschot blijft hoog en moet terug naar beneden. We zullen wel zien wat het einde 2025 zal zijn. Gr. Eric Van: Klachtendienst De Watergroep klachtendienst@dewatergroep.be Datum: donderdag, 7 augustus 2025 om 17:18 Aan: 'klachten@test-aankoop.be' klachten@test-aankoop.be, 'eric.buedts@telenet.be' eric.buedts@telenet.be Onderwerp: Een antwoord op uw klacht KB/2025/0321R Beste mijnheer Buedts Ik heb uw klacht via Testaankoop in goede orde ontvangen. Op uw klacht die u indiende via de website van De Watergroep, mocht u reeds op 30/1/2025 een eerste antwoord ontvangen (zie bijlage), nadien werd dit antwoord nogmaals bevestigd door mijn collega mevrouw De Cooman. Gelet op het feit dat er 2 jaar op rij geen meterstand werd doorgegeven – u liet intussen weten dat u de meterstand hebt doorgegeven, maar dit kan ik niet terugvinden in ons klantenbeheersysteem – hadden we een foto nodig om de geraamde meterstand te annuleren en de correcte meterstand te registreren. U weigerde meermaals deze foto aan te leveren en bleef verwijzen naar de meterstand die op 30/12/2024 3045m³ zou zijn geweest. Naar aanleiding van ons telefonisch contact vorige week heeft u mij intussen een foto bezorgd, waarvoor dank. Ik voeg deze e-mail voor de goede orde ook toe in bijlage. Echter is op deze foto zichtbaar dat de meterstand 3.171m³ is op 25/7/2025. Indien uw meterstand op 30/12/2024 effectief 3045m³ was, betekent dit een verbruik van 126m³ op een periode van 7 maanden. De geraamde meterstand van 4/1/2025 werd intussen geannuleerd. Hierdoor ontvangt u heel wat creditnota’s ter annulering van de afrekening met nummer FAK250236415 ten bedrage van 669,43 euro en alle tussentijdse facturen die u sindsdien mocht ontvangen. De meterstand van 3.171m³ werd geregistreerd op datum van 25/7/2025. Gelet op het nog hogere verbruik resulteert dit alsnog in een zeer hoge afrekening met nummer FAK253839510 voor de periode van 5/12/2023 tot 25/7/2025 ten bedrage van 1.295,72 euro. Na verrekening met de betalingen die u uitvoerde voor de gecrediteerde tussentijdse facturen én de gedeeltelijke betaling van de afrekening FAK250236415, rest er een te betalen saldo van 394,75 euro. U ontvangt alle creditnota’s en de nieuwe correcte factuur ten laatste morgen via een aparte e-mail. Op basis van uw verbruik in de periode van 4/12/2023 tot 25/7/2025 heeft u een verwacht jaarverbruik van 133m³. Ter info: gemiddeld verbruikt een gezin van 2 personen 62m³ kraanwater per jaar. U verbruikt dus meer als het dubbel. Heeft u geen idee heeft vanwaar het hoge verbruik afkomstig is, raad ik u aan een lektest uit te voeren. Hiervoor noteert u de volledige meterstand (zowel de cijfers voor als na de komma) voor u gaat slapen, gedurende de nacht verbruikt u geen water. ’s Morgens noteert u de meterstand opnieuw alvorens terug water te verbruiken. Indien beide meterstanden niet exact hetzelfde zijn, heeft u een (verborgen) lek. Let op, het is heel belangrijk dat de hoofdkraan geopendis om deze test uit te voeren. Heeft u een lek gevonden is het uiteraard belangrijk dit zo snel mogelijk te laten herstellen. Indien u geen idee heeft waar het lek zich bevindt kan u best uw brandverzekering contacteren. In de meeste gevallen vergoeden zij een eerste lekdetectie om een lek op te sporen. Met vriendelijke groeten Marjolein Vermeulen ●Klachtencoördinator M +32 478 19 02 67 ● www.dewatergroep.be Ik werk niet op woensdagnamiddag Vind ons op Van:klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden:dinsdag 29 juli 2025 12:01 Aan:Klachtendienst De Watergroep klachtendienst@dewatergroep.be Onderwerp:Weigering afrekening juist te berekenen. De informatie verzonden met dit e-mailbericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde. Indien u de bedoelde ontvanger bent, gelieve dit bericht en/of de bijlagen enkel door te sturen naar bevoegde personen die er weet van moeten hebben. Gebruik van deze informatie door anderen dan de geadresseerde en gebruik door hen die niet gerechtigd zijn van de informatie kennis te nemen, is verboden. Indien u niet de geadresseerde bent of niet gerechtigd tot kennisneming, wordt u verzocht de afzender daarvan op de hoogte te brengen en het bericht te vernietigen.
De Watergroep
Naar: E. B.
Beste mijnheer Buedts Ik heb uw e-mail van 12 augustus in goede orde ontvangen. Ik kan enkel nogmaals bevestigen dat ik de meterstanden die u aangeeft te hebben doorgestuurd de afgelopen 2 jaar, niet kan terugvinden in ons systeem. Vermoedelijk heeft u de meterstanden ingegeven via de klantenzone, maar deze worden niet doorgestuurd voor de opmaak van uw facturatie indien er geen gebruik wordt gemaakt van de code die wordt weergegeven op de meterkaart. Omdat de raming van 4/1/2025 geannuleerd werd, werd de afrekening met nummer FAK250236415 gecrediteerd, om dit te kunnen doen moesten ook alle tussentijdse facturen die u nadien heeft ontvangen geannuleerd worden. Omdat u voor maandelijkse facturatie koos zijn dit inderdaad 7 tussentijdse facturen, wat resulteert in de in totaal 8 creditnota’s. In bijlage vindt u een transactieoverzicht om hopelijk wat meer duidelijkheid te verschaffen. Tevens wil ik u informeren dat de nieuwe afrekening gebaseerd is op uw verbruik in de periode van 5/12/2023 tot 25/7/2025 en dus gaat over het verbruik van de totale 19 maanden, niet enkel over de 7 maanden sinds de raming. Uit uw antwoord leid ik af dat het verhoogde verbruik het gevolg was van een lek aan de boiler. Gelet op het feit dat u dit liet herstellen zou uw verbruik intussen genormaliseerd moeten zijn. Indien gewenst mag u uw meterstand binnen 3 maanden opnieuw doorgeven zodat we uw tussentijdse facturen kunnen herrekenen op basis van het genormaliseerde verbruik. Met vriendelijke groeten Marjolein Vermeulen ● Klachtencoördinator M +32 478 19 02 67 ● www.dewatergroep.be Ik werk niet op woensdagnamiddag Vind ons op Van: eric.buedts@telenet.be eric.buedts@telenet.be Verzonden: dinsdag 12 augustus 2025 12:19 Aan: Klachtendienst De Watergroep klachtendienst@dewatergroep.be; 'klachten@test-aankoop.be' klachten@test-aankoop.be Onderwerp: Re: Een antwoord op uw klacht KB/2025/0321R Beste Wat is dit nu allemaal? U maakt 8 creditnota’s! 8 creditnota’s!!!!! Ik moest twee keer kijken of ik het wel goed zag. En dan heb ik alles twee of drie keer moeten herbekijken alvorens er ik er iets van begrijpen, een waarschijnlijk begrijp ik het nog niet volledig. Het enige dat ik begrijp is dat de raming ondertussen is geannuleerd! Maar wat houdt dat in? Dat ik ervan uit moet gaan dat die ramingen die bij jullie is geweest, dat die bekeken mogen worden als “nooit hebben bestaan?” Maar goed, ik wel nog dit duidelijk zeggen. - U laat nu weer uitschijnen dat ik gedurende de 2 jaar, er geen enkele watermeterstand zou zijn doorgestuurd. Wel ik blijf bij mijn standpunt dat ik dit wel heb gedaan maar dat iets fout is gegaan is wel duidelijk. Het is trouwens vorige week weer bijna fout gegaan, na uw telefoontje. Er was weer een miscommunicatie tussen u en mij. Waarom zou dat toen niet gebeurd zijn? - Dat er veel verbruik is, daar kan ik alleen zeggen dat we uw voorstel ten harte neem. En dat ik het voorbij jaar daar al de nodige stappen heb gezet. - De afrekening blijft hoog en heb de indruk dat u zich fixeert op het verbruik van de voorbij 7 maanden, maar niet op 19 maanden. En ik kan hier enkel over schrijven dat ik verbouwingen heb gedaan en problemen met de CV in die voorbij twee jaa. - Het voorschot blijft hoog en moet terug naar beneden. We zullen wel zien wat het einde 2025 zal zijn. Gr. Eric Van: Klachtendienst De Watergroep Datum: donderdag, 7 augustus 2025 om 17:18 Aan: 'klachten@test-aankoop.be' , 'eric.buedts@telenet.be' Onderwerp: Een antwoord op uw klacht KB/2025/0321R Beste mijnheer Buedts Ik heb uw klacht via Testaankoop in goede orde ontvangen. Op uw klacht die u indiende via de website van De Watergroep, mocht u reeds op 30/1/2025 een eerste antwoord ontvangen (zie bijlage), nadien werd dit antwoord nogmaals bevestigd door mijn collega mevrouw De Cooman. Gelet op het feit dat er 2 jaar op rij geen meterstand werd doorgegeven – u liet intussen weten dat u de meterstand hebt doorgegeven, maar dit kan ik niet terugvinden in ons klantenbeheersysteem – hadden we een foto nodig om de geraamde meterstand te annuleren en de correcte meterstand te registreren. U weigerde meermaals deze foto aan te leveren en bleef verwijzen naar de meterstand die op 30/12/2024 3045m³ zou zijn geweest. Naar aanleiding van ons telefonisch contact vorige week heeft u mij intussen een foto bezorgd, waarvoor dank. Ik voeg deze e-mail voor de goede orde ook toe in bijlage. Echter is op deze foto zichtbaar dat de meterstand 3.171m³ is op 25/7/2025. Indien uw meterstand op 30/12/2024 effectief 3045m³ was, betekent dit een verbruik van 126m³ op een periode van 7 maanden. De geraamde meterstand van 4/1/2025 werd intussen geannuleerd. Hierdoor ontvangt u heel wat creditnota’s ter annulering van de afrekening met nummer FAK250236415 ten bedrage van 669,43 euro en alle tussentijdse facturen die u sindsdien mocht ontvangen. De meterstand van 3.171m³ werd geregistreerd op datum van 25/7/2025. Gelet op het nog hogere verbruik resulteert dit alsnog in een zeer hoge afrekening met nummer FAK253839510 voor de periode van 5/12/2023 tot 25/7/2025 ten bedrage van 1.295,72 euro. Na verrekening met de betalingen die u uitvoerde voor de gecrediteerde tussentijdse facturen én de gedeeltelijke betaling van de afrekening FAK250236415, rest er een te betalen saldo van 394,75 euro. U ontvangt alle creditnota’s en de nieuwe correcte factuur ten laatste morgen via een aparte e-mail. Op basis van uw verbruik in de periode van 4/12/2023 tot 25/7/2025 heeft u een verwacht jaarverbruik van 133m³. Ter info: gemiddeld verbruikt een gezin van 2 personen 62m³ kraanwater per jaar. U verbruikt dus meer als het dubbel. Heeft u geen idee heeft vanwaar het hoge verbruik afkomstig is, raad ik u aan een lektest uit te voeren. Hiervoor noteert u de volledige meterstand (zowel de cijfers voor als na de komma) voor u gaat slapen, gedurende de nacht verbruikt u geen water. ’s Morgens noteert u de meterstand opnieuw alvorens terug water te verbruiken. Indien beide meterstanden niet exact hetzelfde zijn, heeft u een (verborgen) lek. Let op, het is heel belangrijk dat de hoofdkraan geopend is om deze test uit te voeren. Heeft u een lek gevonden is het uiteraard belangrijk dit zo snel mogelijk te laten herstellen. Indien u geen idee heeft waar het lek zich bevindt kan u best uw brandverzekering contacteren. In de meeste gevallen vergoeden zij een eerste lekdetectie om een lek op te sporen. Met vriendelijke groeten Marjolein Vermeulen ● Klachtencoördinator M +32 478 19 02 67 ● www.dewatergroep.be Ik werk niet op woensdagnamiddag Vind ons op Van: klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: dinsdag 29 juli 2025 12:01 Aan: Klachtendienst De Watergroep Onderwerp: Weigering afrekening juist te berekenen. De informatie verzonden met dit e-mailbericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde. Indien u de bedoelde ontvanger bent, gelieve dit bericht en/of de bijlagen enkel door te sturen naar bevoegde personen die er weet van moeten hebben. Gebruik van deze informatie door anderen dan de geadresseerde en gebruik door hen die niet gerechtigd zijn van de informatie kennis te nemen, is verboden. Indien u niet de geadresseerde bent of niet gerechtigd tot kennisneming, wordt u verzocht de afzender daarvan op de hoogte te brengen en het bericht te vernietigen. De informatie verzonden met dit e-mailbericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde. Indien u de bedoelde ontvanger bent, gelieve dit bericht en/of de bijlagen enkel door te sturen naar bevoegde personen die er weet van moeten hebben. Gebruik van deze informatie door anderen dan de geadresseerde en gebruik door hen die niet gerechtigd zijn van de informatie kennis te nemen, is verboden. Indien u niet de geadresseerde bent of niet gerechtigd tot kennisneming, wordt u verzocht de afzender daarvan op de hoogte te brengen en het bericht te vernietigen.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten