Terug

Weigeren van kadobon

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. V.

Naar: Standaard Boekhandel

25/02/2023

Beste, zoals zovele anderen klanten weigerde Standaard Boekhandel mijn kadobon te aanvaarden ( of het resterende krediet..De reden hiervoor was dat die bon vervallen. Echter, omwille van oa corona, besliste Standaard Boekhandel de vervaldatum af te voeren met de vermelding dat de bon onbeperkt geldig bleef. Op dat moment werd een fundamentele voorwaarde van de overeenkomst gewijzigd en kwam er een nieuwe overeenkomst van onbepaalde duur tot stand. Dat dit mondeling gebeurde is van bijkomend belang.In oktober 2022 besliste Standaard Boekhandel éénzijdig dat de onbepaalde duur niet meer van toepassing was en dit zónder dat alle betrokkenen op de hoogte gebracht werden en dus niet in de mogelijkheid gesteld werden hun tegoed alsnog op te vragen. Dit is in mijn ogen een duidelijke contractbreuk waardoor Standaard Boekhandel zich onterecht de tegoeden eigen maakte.

Berichten (4)

Standaard Boekhandel

Naar: L. V.

25/02/2023

Contact: 1077432 Onsantwoord Beste, Onze boekenbonnen hebben altijd een geldigheidsduur gehad van 1 jaar. Onzevoorwaarden hierover zijn niet gewijzigd. Omwille van de coronacrisis pasten we de vervaldatum voor boekenbonnentussen 1 maart 2020 en 31 mei 2020 aan naar 30 september 2020. Wat wel gewijzigd is is dat vroeger bij een gedeeltelijke inruiling ennieuwe boekenbon werd aangemaakt, dit is nu niet meer het geval. We begrijpen de klacht en nemen dit zeker ter harte, maar we kunnen geenuitzondering maken. De voorwaarden van eenboekenbon staan duidelijk vermeld op de bon en op de website.Met vriendelijke groet, Klantendienst Je vraag aanStandaard Boekhandel Volg ons op: Volg ons op:

L. V.

Naar: Standaard Boekhandel

01/03/2023

Mijn vertrouwen in jullie is bij deze definietief beschadigd. In mijn ogen zijn jullie een schande voor het imago van de lokale ondernemer en de grootste troef voor buitenlandse online leveranciers. Adieu!

Standaard Boekhandel

Naar: L. V.

02/03/2023

Contact: 1078433 Onsantwoord Beste, Onzeboekenbonnen hebben altijd een geldigheidsduur gehad van 1 jaar. Onze voorwaarden hieroverzijn niet gewijzigd. Omwillevan de coronacrisis pasten we de vervaldatum voor boekenbonnen tussen 1maart 2020 en 31 mei 2020 aan naar 30 september 2020. Wat wel gewijzigd is is dat vroeger bij eengedeeltelijke inruiling en nieuwe boekenbon werd aangemaakt, dit is nu nietmeer het geval. We begrijpen de klacht en nemen dit zeker terharte, maar we kunnen geen uitzondering maken. De voorwaarden van een boekenbon staan duidelijkvermeld op de bon en op de website. Met vriendelijke groet, Klantendienst Je vraag aan Standaard Boekhandel Volg onsop: Volg onsop:

L. V.

Naar: Standaard Boekhandel

03/03/2023

Beste, het is mij duidelijk dat dit uw Mening van de Maand is, net als het mij duidelijk was dat ik verzekerd werd dat het tegoed onbeperkt geldig bleef - zowel na telefonisch contact door het hoofdkantoor als door het winkelpersoneel.Waarom anders zou ik dit tegoed niet onmiddellijk opgekocht hebben?Het is door dit naïef vertrouwen in uw gegeven woord dat ik nu in deze situatie verzeild ben geraakt.Ondertussen weet ik wel beter.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform