Terug

Weigeren toepassen wettelijke garantie

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Garantie

Klacht

H. V.

Naar: ATLCars

20/06/2024

Beste, Het is intussen al enkele maanden geleden dat ik u per mail attent heb gemaakt dat de klok in de display van mijn Opel Combo niet ingesteld kan worden en ook de radiozenders en CD nummers niet worden weergegeven. Display stuk van bij de aankoop. Het uitblijven van de herstelling sleept nu al aan sinds de aankoop in juli. Op de laatste drie mails heb ik zelfs geen antwoord meer gekregen. Al 3 maal heb ik het belachelijke excuus ontvangen dat al uw personeelsbestand gelijktijdig ziek is. De wettelijke garantietermijn van 1 jaar is er om de klanten tegen dergelijk misbruik of oplichterij te beschermen, maar u veegt uw voeten aan deze wetgeving. Ik heb de auto te koop gezet, met in de advertentie een duidelijke omschrijving van de mankementen. Ook dat u weigert om de herstelling binnen garantie uit te voeren komt uitgebreid aan bod. Ik ga potentiële kopers niet bedriegen of oplichten zoals voor u blijkbaar heel gebruikelijk is. Volgende maand heeft u uw doel bereikt, en is de garantieperiode voorbij. Dat betekend niet dat ik de volgende jaren mijn advertentie met daarin mijn ervaringen met u, zal blijven plaatsen. U bent de meest oneerlijke persoon die ik ken. Ik weet dat ik op de herstellingen die van bij de aankoop aanwezig waren en waarbij een wettelijke garantieperiode van 1 jaar van toepassing is, niet meer moet rekenen. Ik probeer uw werkwijze ook nog via andere kanalen kenbaar te maken en ook de ombudsdienst van de overheid op de hoogte te brengen. Herman Van Daele

Berichten (2)

ATLCars

Naar: H. V.

25/06/2024

Beste,Ik denk dat er iets scheelt met onze klant. Wij hebben NOOIT geweigerd om zijn wagen te maken., dat doen we trouwens nooit met klanten. Wij maken zelfs de wagen na de garantieperiode gratis!Deze klant heeft een probleem gemeld met zijn verlichting. Hij heeft een afspraak gemaakt en is langs geweest hiervoor.Het licht werd hersteld en toen ineens kwam hij af met de update dat de display niet werkte van de radio. We hebben geprobeerd om dit te herstellen, maar gezien het een zaterdag was konden we niet aan een vervangstuk geraken!Indien hij de wagen bij ons liet, konden we dit in orde brengen maar dit weigerde de klant.Hartelijke groeten uit Hasselt, Sending you good vibes,Bien à vous, Mit Freundlichen Grüßen,NIEUWE OPENINGSUREN SHOWROOM:MA 13:00 – 17:00DI-VRIJ 10:00 – 17:00ZA 10:00 – 14:00StoianZaakvoerderT: +32 (0) 492 73 24 24E: info@atlcars.be Kempische Steenweg 72 + 453BE - 3500 Hasselt Ben je tevreden van onze service? Review ons!Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.beVerzonden: donderdag 20 juni 2024 11:30Aan: ATL Cars info@atlcars.beOnderwerp: Weigeren toepassen wettelijke garantie‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

H. V.

Naar: ATLCars

10/07/2024

Mr Stolan, wat u hierboven beweert strookt niet met de waarheid. Dat u niet zo eerlijke handelaar bent die zijn verplichtingen nakomt, vind ik sowieso al jammer, maar dat je u verdedigt met leugens is helemaal jammer. Van in het begin was je op de hoogte van de problemen met de display. In eerste instantie door telefonisch contact. Toen ik gewaar werd dat je de herstelling met allerlei smoesjes uitstelde, ook vanaf september 2023 per mail. Zie de bijlage. Verlof kan ik nog aannemen maar meerdere keren het uitvlucht dat er 20 medewerkers gelijktijdig ziek zijn, is gewoon een uitvlucht om de herstelling op lange baan te zetten en niet uit te voeren. Dat ik de auto nu te koop aanbied en de kandidaat koper op een eerlijke manier op de hoogte van de reden tot verkoop, vind u misschien niet fijn. Ik heb een veel te hoge prijs betaald, (mijn verantwoordelijkheid) maar dan verwacht je ook een auto die technisch in orde is. De auto zal dus te koop blijven staan zolang ik hem heb, en ik ben er me van bewust dat ik niet zo snel 12.500 euro zal krijgen.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform