Terug

Weigeren Terugbetaling Voorschot

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

R. N.

Naar: De Blauwe Vogel

23/11/2020

28 jan: Pakketreis geboekt bij De Blauwe Vogel voorzien voor december 2020 met bestemming Dubai inclusief Wereldtentoonstelling, Abu Dhabi, Muscat & Arabische Emiraten. Eind januari voorschot betaald van 1300 euro.2 juni : Het hoofddoel van de reis was de wereldtentoonstelling in Dubai, maar werd definitief met een jaar uitgesteld. Vraag om de reis te annuleren omdat de wereldtentoonstelling niet doorgaat.3 juni : de Blauwe Vogel was op de hoogte van de wijziging, maar pas in een latere fase zouden wij gecontacteerd worden. ? Negatief antwoord.15 okt: Blauwe Vogel bevestigd dat de pakketreis wordt geannuleerd en stellen voor de reis een jaar te verschuiven naar december 2021. 16 okt : Wij antwoorden dat we niet ingaan op het voorstel en we ons voorschot van 1300 euro terug willen.22 okt : Ontvangen negatief antwoord van de Blauwe Vogel en dat de terugbetaling zeer lang op zich kan wachten.22 okt : Wij vragen nogmaals terugbetaling van het voorschot met verwijzing naar de email van 2 juni waarin we reeds een halfjaar op voorhand vroegen voor het voorschot. 22 okt : Uw dossier ligt bij de boekhouding om over te gaan tot een terugbetaling.2 nov : Vragen nogmaals terugbetaling van voorschot volgens wet van 21 november 2017 betreffende de verkoop van pakketreizen.10 nov : Dossier zou bij de zaakvoerder liggen, die daarover beslist.12 nov: terug negatief antwoord van de Blauwe Vogel.23 nov : antwoord van de zaakvoerder Trudo Carlier “Momenteel betaalt geen enkele rederij een cent terug. U zal geduld moeten hebben.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform